צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, החלה לשווק את גרסת RS הספורטיבית של המשפחתית אוקטביה לאחר שזו עברה מתיחת פנים. הדור הרביעי-נוכחי של אוקטביה הוצג ב-2019, עבר מתיחת פנים ב-2024, כך גם הגרסה הספורטיבית שלו.  

כמקובל, וכמו באוקטביה הרגילה, גם ב-RS פגושים, יחידות תאורה, פגושים וחישוקים חדשים. מפרט הבטיחות שודרג ובסביבת הנהג צג "13 מחליף צג "10. 

צילום: יצרן

שינוי משמעותי הוא בשיפור התפוקה והביצועים של RS, ובאותו אופן כמו בגולף GTI בדור "8.5" שלה. מנוע הטורבו-בנזין מייצר כעת 265 כ"ס ב-5250-6500 סל"ד ו-37.7 קג"מ ב-1600-4500 ליצירת רצועת כוח רחבה מאוד ועבה למדי. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ההנעה קדמית, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 6.5 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש. להשוואה, לפני החידוש, 245 כ"ס ו-37 קג"מ, 6.7 שניות ל-100 קמ"ש. 

צילום: יצרן

בנוסף להספק, גרסת RS מאופיינת בהיגוי מהיר של 2.13 סיבובים מנעילה לנעילה, מתלה רב-חיבורי מאחור (קורת מתח בגרסאות הרגילות), הרכב מונמך ב-1.5 ס"מ והוא מצויד בבלמים משופרים עם קאליפרים אדומים. בפנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע של קנטון ופריטי עיצוב ספורטיביים. 

צילום: יצרן

המחיר של סקודה אוקטביה RS המחודשת הוא 267,000 שקלים, נמוך ב-38,000 שקלים מזה של גולף GTI, והיא כידוע גם שימושית בהרבה.