כמקובל, וכמו באוקטביה הרגילה, גם ב-RS פגושים, יחידות תאורה, פגושים וחישוקים חדשים. מפרט הבטיחות שודרג ובסביבת הנהג צג "13 מחליף צג "10.
שינוי משמעותי הוא בשיפור התפוקה והביצועים של RS, ובאותו אופן כמו בגולף GTI בדור "8.5" שלה. מנוע הטורבו-בנזין מייצר כעת 265 כ"ס ב-5250-6500 סל"ד ו-37.7 קג"מ ב-1600-4500 ליצירת רצועת כוח רחבה מאוד ועבה למדי. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ההנעה קדמית, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 6.5 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש. להשוואה, לפני החידוש, 245 כ"ס ו-37 קג"מ, 6.7 שניות ל-100 קמ"ש.
בנוסף להספק, גרסת RS מאופיינת בהיגוי מהיר של 2.13 סיבובים מנעילה לנעילה, מתלה רב-חיבורי מאחור (קורת מתח בגרסאות הרגילות), הרכב מונמך ב-1.5 ס"מ והוא מצויד בבלמים משופרים עם קאליפרים אדומים. בפנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע של קנטון ופריטי עיצוב ספורטיביים.
המחיר של סקודה אוקטביה RS המחודשת הוא 267,000 שקלים, נמוך ב-38,000 שקלים מזה של גולף GTI, והיא כידוע גם שימושית בהרבה.