בחינת המחירים מגלה שבחלק גדול מהמקרים התייקרו מחירי כלי הרכב בשיעור דומה לזה של עליית המע"מ, כ-1%, אך ישנם גם לא מעט דגמים שהתייקרו באופן משמעותי יותר, לעתים גם בשיעורים של 5% ו-6%. הדגמים שהתייקרו באופן המשמעותי יותר באופן יחסי הם דגמי סקודה השונים, וההתייקרויות הגיעו גם ל-7% ול-9% (אוקטביה, קאמיק, קודיאק; בהתאם לגרסאות ולרמות הגימור).
הזולות ביותר
המכונית הזולה ביותר בישראל עולה 105,000 שקלים והיא מיני-פנאי (טויוטה אייגו X). הסופרמיני הזולה ביותר היא גם חשמלית, ומחירה 114,000 שקלים (דונגפנג בוקס), ואילו כזאת עם מנוע בנזין עולה 122,500 שקלים (סיאט איביזה). דגמי הפנאי הקטנים הזולים ביותר מחירם קרוב, כ-123,000 שקלים (דאצ'יה סנדרו, צ'רי טיגו 4). רכב בגודל קומפקטי – בין אם משפחתית רגילה (ניסאן סנטרה), בין אם רכב פנאי (מיצובישי ASX) – עולה לפחות 150,000 שקלים (155,000 ו-151,000 שקלים, בהתאמה).שינויים במחירי דגמים לפי מותגים
אופל. חלק מהגרסאות של חלק מהדגמים (קורסה GS-ליין, אסטרה GS-ליין, קומבו דיזל 'אדישן פלוס') התייקרו ב-2000 שקלים
אורה. המחירים נותרו ללא שינוי.
ב.מ.וו. ברוב דגמי ב.מ.וו (X1, סדרה 2, סדרה 3, סדרה 4, i4) הייתה התייקרות בהיקף של 10,000 שקלים. בגרסאות מסוימות של דגמים מסוימים ההתייקרות הייתה מתונה יותר, כ-5000 שקלים (520i ו-530e, וכן 750e).
ג'ילי. הדגם היחיד של ג'ילי בישראל - גיאומטרי C - התייקר ברוב הגרסאות ורמות הגימור שלו ב-1500 שקלים, למעט הגרסה הבכירה שהתייקרה ב-1000 שקלים.
ג'אקו. מחירי הדגם היחיד של ג'אקו בישראל, 7, נותרו ללא שינוי.
הונדה. דגמי המותג התייקרו בטווח שבין 1000 שקלים ל-5000 שקלים, כאשר ההתייקרות הקטנה ביותר הייתה בסיוויק ההיברידית (1000-2000 שקלים) וההתייקרות המשמעותית ביותר היא ב-HR-V. ג'אז נמצאת באמצע, עם התייקרות של 2500 שקלים בכל הגרסאות.
וולוו. מחירי רוב הגרסאות של רוב הדגמים נותרו ללא שינוי. התייקרויות נרשמו רק ב-XC60 בגרסת T8 (היברידית נטענת-רשת, 'פלאג אין') שהתייקרה ב-25,000 שקלים ומחירה כעת נושק ל-500,000 שקלים. גרסת הבנזין הבסיסית של XC40 התייקרה ב-2000 שקלים.
טויוטה. בטויוטה נרשמו התייקרויות גדולות יחסית המגיעות גם ל-5% - כמו במקרה של אייגו X הקטנה (5000 שקלים) והיילנדר (ברמת הגימור הגבוהה, 17,000 שקלים). דגמי יאריס, יאריס קרוס, קורולה קרוס, קאמרי, ראב4 התייקרו ב-3000-5000 שקלים, בעוד שרמת הגימור הבכירה של קורולה קרוס ('אדוונצ'ר') התייקרה ב-1000 שקלים. מחיר BZ4X ללא שינוי.
יונדאי. מרבית הגרסאות של מרבית הדגמים התייקרו ב-1000-2000 שקלים, פחות או יותר בשיעור עליית המע"מ.
מאזדה. דגמי מאזדה התייקרו בשיעור של 2-4%; הדגם שהתייקר באופן משמעותי ביותר הוא מאזדה 3 סדאן, במהדורה הבסיסית (6%, עלייה של 6000 שקלים).
מיני. דגמי מיני התייקרו בשיעור של 1%-2%, כשהיקף עליית המחירים היא 4000 שקלים לכל גרסה של כל דגם (קופר, קאנטרימן). מחיר אייסמן, שהגיע לא מזמן לישראל, ללא שינוי, אך נוספו לו שתי רמות גימור חדשות - אחת זולה ב-13% (מ-260,000 שקלים) ואחת יקרה יותר (ב-1%, מ-308,000 שקלים).
מיצובישי. דגמי מיצובישי השונים (ASX, אקליפס קרוס, אאוטלנדר) התייקרו בשיעור עליית המע"מ, 1%.
ניסאן. דגמי ניסאן התייקרו בחלקם, כאשר במרבית המקרים השיעור תואם את עליית המע"מ (1%). עם זאת, הדגם שהתייקר יותר זהו ניסאן סנטרה (3%).
סובארו. דגמי הליבה של סובארו (קרוסטרק, פורסטר) התייקרו בשיעור של 2-4%, עם עליות שבין 3000 ל-5000 שקלים, למעט רמת הגימור הבסיסית של קרוסטרק ('טורינג') שהתייקרה ב-7000 שקלים (4%). מחירי אאוטבק ואיבולטיס ללא שינוי, ואילו איבולטיס מוצע רק ב-0 ק"מ. סולטרה החשמלי לא מופיע במחירון, למרות שהשיווק הרשמי החל בשנה החולפת.
סיאט. דגמי סיאט התייקרו בשיעור של 2-5%. איביזה ואטקה התייקרו, דווקא בגרסאות וברמות הגימור הבסיסיות ביותר, בשיעורים של 4-5%, כאשר מחירו ההתחלתי של אטקה עלה ב-8000 שקלים. מחיריהם ההתחלתיים איביזה ארונה עלה ב-5000 שקלים.
סיטרואן. ברוב דגמי סיטרואן לא נרשמה התייקרות. מחיר הדגמים שכן התייקרו (C4 ו-C4X בנזין, ברלינגו 'שיין PK' דיזל) תואם את שיעור עליית המע"מ.
סקודה. כאמור, רוב דגמי סקודה – פאביה, קאמיק, אוקטביה, קודיאק – התייקרו באופן ניכר, 4%-9%. עם זאת, בקודיאק בנזין 1.5 ליטר נוספה רמת אבזור חדשה בסיסית, 'סלקשן', שמשאירה את קודיאק במחיר התחלתי של פחות מ-220,000 שקלים. אניאק החשמלי אינו מוצע בשלב זה. לצד ההתייקרויות הנרחבות, סקודה הוא גם המותג היחיד שבו הוזל דגם: קארוק, עם הפחתה של 2-3%.
סרס. מחיר סרס 5 עלה בהתאם לשיעור עליית המע"מ.
פיג'ו. מחירי 208 ו-2008 התייקרו בהתאם לעליית המע"מ. מחירי הדור החדש של 3008 פורסמו בסוף 2024 לפי המע"מ העדכני, כך שמחיר הדגם לא עלה עם תחילת השנה.
צ'רי. מחירי הדגמים התייקרו ב-2-3%, החל מטיגו 4, דרך טיגו 7 ועד טיגו 8. רק FX החשמלי התייקר לפי שיעור עליית המע"מ, 1%.
קיה. מחירי רוב הדגמים עלו בשיעור של 2-5%, כשההתייקרות המשמעותית ביותר היא בפיקנטו (5%, כ-5000 שקלים) שמחירה מתחיל ב-110,000 שקלים. סיד התייקרה ב-4% (כ-7000 שקלים) ומחירה כעת מ-167,000 שקלים. קרניבל בנזין בסיסי התייקר ב-9000 שקלים, התייקרות של 3% ומחירו הבסיסי 299,000 שקלים. מחירי EV6 ו-EV9, כמו-גם נירו פלוס, ללא שינוי.
BYD. מחירי הדגמים השונים עלו בהתאם לעליית המע"מ.
MG. הדגמים השונים התייקרו לפי עליית המע"מ.