יצרנית הרכב הצרפתית, חברת רנו הכריזה על שלושה כלי רכב מסחריים אשר צפויים להגיע לשוק האירופאי בשנת 2026. למרות שכל השלושה חולקים פלטפורמה ומכלולים רבים, ברנו בחרו להעניק לדגמים שמות שונים בהתאם לייעודם. 

מדובר בדור החדש (רביעי) של רנו טראפיק, רנו אסטפט (Estafette) ורנו גואלט (Goelette). שלוש השמות ליוו את היצרנית עוד מהמאה שעברה והם ניתנו לדגמים כחלק מפילוסופיית השמות של היצרנית אשר גורסת כי שמות הדגמים יהיו "אייקונים, 'חזקים' או מן מורשת העבר של רנו". בכל מקרה, שמם המלא של שלושת הדגמים כולל גם את הסיומת E-Tech להדגשת הנעתם החשמלית.

שלוש הדגמים הם למעשה פרי פיתוח משותף של רנו עם חברת 'פליקס' – חברה אשר הוקמה בשיתוף רנו, וולוו וחברת השילוח והלוגיסטיקה הצרפתית CMA GCM. הדגמים החדשים מבוססים על פלטפורמה חשמלית-ייעודית חדשה המכונה 'סקייטבורד' המאפשרת, לפי רנו, גמישות בהתאמת הפלטפורמה לצרכים שונים, קישוריות ברמה גבוהה מבעבר, הפחתה בעלויות התפעול ועוד.

לשלוש כלי הרכב החדשים מופע מודרני, מתקדם ומאוד "חשמלי" – וזה בולט במיוחד ברנו אסטפט אשר מציג פרופורציות חריגות למדי בנוף המסחרי והפשוט-תכליתי לרוב. בהחלט שינוי מרענן.

רנו טראפיק E-Tech

הדור הראשון של רנו טראפיק הוצג בשנת 1980, ומאז נמכרו מהדגם למעלה מ-2.5 מיליון יחידות. לפחות בשלב זה רנו הציגה את טראפיק החדש  במבנה ואן סגור, בהמשך בוודאי צפויות גרסאות קומבי ונוסעים נוספות ומספר אורכי מרכב ובסיס גלגלים.

צילום: יצרן

הנתונים היחידים אשר נמסרו בשלב זה הם הגובה – עד 1.9 מטרים להקלה על כניסה לחניונים בערי אירופה הצפופות – וקוטר הסביב שעומד על 10.3 מטרים בלבד, מקביל לזה של רנו קליאו הקטנה. לפי רנו, הנתון האחרון מתאפשר בזכות המעבר לפלטפורמה החשמלית.

רנו אסטפט E-Tech

לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של
רנו אסטפט E-Tech הוא רכב מסחרי-גדול, מקביל לרנו מאסטר הוותיק והמוכר – ובשלב זה לא ברור אם הדגמים ישווקו במקביל. מקורו של השם הוא ברכב מסחרי של רנו אשר שווק בשנים 1959-1980 ממנו נמסרו למעלה מ-500 אלף כלים לאורך השנים והדורות.


צילום: יצרן

בשלב זה הוצג הרכב בתצורת ואן שילוח/חלוקה וזה מציג לא מעט מאפיינים עבור קהל היעד הזה. כך למשל דלתות הנוסע והנהג הן דלתות הזזה חשמליות אשר אמורות להקל על כניסה ויציאה מן הרכב במקומות צרים ובכלל – יתרון לא קטן כאשר מדובר בפעולה אשר חוזרת על עצמה עשרות ואף מאות פעמים ביום. בנוסף, מאחור במקום סידור הדלתות המסורתי ישנו תריס גלילה אשר חוסך את הצורך במרווח לפתיחת הדלתות. 

אורכו 527 ס"מ ורוחבו 192 ס"מ – נתונים מקובלים בסגמנט. ברנו מציינים כי בזכות תכנון יעיל וגובה של 260 ס"מ אפילו אדם בגובה של עד 190 ס"מ יכול לעמוד בחלקו האחורי בנוחות. 

רנו גואלט E-Tech

שמו של רנו גואלט מגיע גם הוא מעברה של היצרנית ומקורו ברכב שהוצג בשנת 1956 ושווק במשך כעשור. לפי רנו, דגם זה היה קל להסבה לתצורות שונות ומגוונות – וכך צפוי להיות גם הגואלט המודרני שכן מדובר ברכב בתצורת "שלדה פתוחה". 

צילום: יצרן

לפחות בשלב הראשון יוצע גואלט החדש בשלוש תצורות בסיס: קבינה עם שלדה חשופה, וואן משולב קופסה בחלק האחורי (כפי שמופיע בתמונות) או בתצורת ארגז עפר הניתן להטיה. 

אירופאי לאירופאים

לפי רנו, שלוש הדגמים ייוצרו במפעלי החברה בצרפת ויגיעו לכבישי אירופה במהלך שנת 2026. בשלב זה טרם פורסמו תמונות מסביבת הנהג או פרטים כלשהם על יחידות ההנעה, הסוללות וטווח הנסיעה.