מאז שהוצג לראשונה באפריל 2021, אודי Q4 e-tron הספיק לעבור מספר שינויים ועדכונים בקצב מהיר מזה הנהוג בתעשייתה הרכב המסורתית. בפעם הראשונה עודכנה מערכת המולטימדיה (בעיקר), בפעם השניה שופרו יחידות ההנעה של חלק מן הגרסאות – וכעת מגיעה תורה של גרסת הכניסה להתחדש. כל השינויים ל-Q4 במרכב הפנאי המוכר ובמרכב הספורטבק.

משנה קידומת

גרסת הכניסה היוצאת – אודי Q4 35 e-tron – אשר שווקה זמן קצר למדי מפנה את מקומה לטובת גרסת כניסה חדשה המכונה Q4 40 e-tron. שינוי הקידומת בשם מעיד על סוללה חדשה וגדולה יותר – 63 קוט"ש  ברוטו (59 קוט"ש נטו) במקום 55 קוט"ש ברוטו (52 קוט"ש נטו) של גרסת 35 היוצאת.

תוספת  הקוט"שים מאפשרת שיפור ניכר למדי בטווח הנסיעה שעומד כעת על עד 412 ק"מ לפי תקן WLTP, 59 ק"מ יותר מהנתון המירבי של גרסת 35. במרכב ספורטבק טווח הנסיעה של גרסת 40 החדשה עומד על 423 ק"מ הודות לשיפור מסוים במקדם הגרר. 
צילום: יצרן

גם בקצב הטעינה נרשם שיפור: טעינה מהירה (DC) אפשרית בהספק מירבי של 165 ק"ו במקום כ-120 ק"ו מירביים בלבד בעבר.  זה אומר, לפי אודי, טעינה מ-10-80% בכ-25 דקות ותוספת של כ-150 ק"מ לטווח הנסיעה בכ-10 דקות טעינה מהירה.

צילום: יצרן

המנוע החשמלי היחיד (הנעה אחורית) מעמיד לרשות הנהג הספק מירבי של 204 כ"ס במקום 170 כ"ס בלבד של הגרסה היוצאת. הביצועים בהתאם: 8.1 שניות ל-100 קמ"ש במקום 9 שניות בעבר. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ללא שינוי: 160 קמ"ש מירביים.

נכון לכתיבת שורות אלה, אודי Q4 e-tron מוצע בישראל בגרסת 45 בעלת 286 כ"ס וטווח של כ-525 ק"מ ובמחיר תחילי של 338,000 ש"ח. גרסת 40 החדשה מוצעת באירופה במחיר תחילי של 46,150 יורו, כ-13% פחות ממחירה של גרסת 45 ביבשת הישנה.

מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'אוטו' כי הנושא נבחן כרגע מול היצרן.