לפני כמה שבועות עלה מבחן הטווח השני שביצענו למכוניות חשמליות מתחת ל-200,000 שקלים. הפקה עצומה, המון משתתפים, עשר מכוניות (מתוכן אחת פרטית), מכשירי קשר, סגירת מסעדה כשרה מראש, שלושה גררים, מכונית ליווי עם שני נהגים ספייר (כי לכו תדעו מה יקרה), לינה באילת וצוות צילום שמצלם הכל בלייב. מצאת החמה עד צאת הנשמה זה לכאלה שלא מתאמצים מספיק. 

המשתתפות הגיעו למבחן הזה לפי רק לפי הפרמטרים הנ"ל, וכל כל שנבחן בו הוא הטווח בפועל בתנאים השווים ביותר האפשריים – וכן, בתנאים אחרים התוצאות היו אחרות, ובהינתן החום טובות יותר. וגם: בכל החלפה המכוניות עומדות וגם זה גוזל מהסוללה, והחלפנו את כל המכוניות. 

זו הפקה ענקית בה השתתפו כל חברי המערכת ובעיקר מחלקת היועצים, ותודה ענקית להם ובראשם יותם, שנרתמו למאמץ והגיעו לעמדות הטעינה מוקדם מכולם, זה לא מובן מאליו. לאיתמר רותם, רכז המערכת שלנו, שפיקד על ההפקה הזאת והקודמת. לאריה בן זקן הגרריסט והחבר שליווה את כולם כבר מההתחלה. לצוות הצילום שהוא המקצוען מכולם, לדעתי. ותודה ליואל שורץ שתרגם את הכל למילים. שלושה שבועות של הפקה, מתורגמים לאייטם ענק וסרטון וידאו ארוך. זה לא היה קל ומקווה שהוא יעזור לכל מי ששוקל חשמלית במחירים אלה, והטווח חשוב לו.

מי היה מאמין

החודש נהגתי באחד הכלים הכי מדוברים של השנתיים האחרונות – יונדאי איוניק 5 N. לא, זה לא היה מבחן דרכים כדת וכדין, אל התרשמות מרוכזת מהביצוע הדינמי. ואתחיל בסוף: יונדאי איוניק 5 N יכול לעמוד בכיף מול לא מעט מתחרים טובים וראויים הפועלים בעולם הבנזין הספורטיבי העכשווי. הנה אמרתי את זה. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

אז כן, הרבה מזויף כאן. אבל גם בעולם הבנזין הספורטיבי העכשווי מזייפים צליל מנוע דרך הרמקולים, גם כדי להעצים את החוויה. 

צריך לדעת לזייף / בא מהשוליים 464
צילום: עמית לוי

והרי מספר הגיגים מתוך הנכתב; הרוחב של המכונה החשמלית הוא 194 ס"מ, שזה המון, אבל היה לי ביטחון עצום איתה בכביש הצר בו נהגתי. המון ביטחון שלא אקבל הכשה מתת היגוי או מהיגוי יתר. זוויות הגלגול מתונות מאוד, כצפוי, הבלמים העצומים הינם עקב האכילס של המכונה הזאת. הם מרשימים בטירוף, בגודלם, אך עליהם, בכל זאת, להתמודד עם 2.2 טון פלוס-מינוס, ואלה מספרים שקשה להעלים. 

ועדיין, המכונה הזאת מאוד צפויה, עם יכולת אחיזה מאוד גבוהה ולא שמדדתי, אבל לפי תחושה, במקטע שהייתי בו, הקצב היה שני אולי רק ל-911 ספציפית שהייתי עמה שם. גם כל השוואה לכמות החיוכים, רק מעניק הסבר פשוט לכמה היכולת כאן גבוהה.  אגב, ביקשו שלא נעביר למצב הנעה אחורית, כדי לא לגמור את הצמיגים האחוריים. 

כמעט 500 ימים חלפו מאז היום הארור באוקטובר, ויש לנו עדיין חטופים. הלב נכמר על המשפחות, נעצב מכל 'הותר לפרסום' גם כשהלחימה העצימה מאחורינו. כואב הלב. נאחל שהמשך 2025 תהיה טובה יותר, שהחטופים שנותרו כבר יצאו מהמנהרות ויחברו אל משפחותיהם וכמובן, שחיילינו יחזרו הביתה בשלום מכל הגזרות.