הונדה וניסאן הודיעו ב-23 בדצמבר כי החלו במגעים ליצירת חברת אחזקות משותפת על ידי חתימה על אותו מזכר הבנות, או הסכם ראשוני שגרם לסערה גדולה בתעשיית הרכב. מיצובישי אמרה שהיא שוקלת להצטרף לקבוצה אך לא הוסיפה עוד פרטים בהמשך. "בעתיד, שלוש החברות יעבדו יחדיו בשותפות אסטרטגית המכוונת לעידן המודיעין והרכבים המחושמלים".
מסגרת זו הוקמה תחת "זכרון הדברים" שנחתם ב-1 באוגוסט בשנה שעברה, במטרה ליצור שווי מוגדל של המותגים ולמקסם את הערך התאגידי של כל חברה. מלכתחילה, המהלך למיזוג הונדה וניסאן הותיר אנליסטים סקפטיים לגבי היתרונות עבור החברות, בהתחשב בכך שקווי הדגמים שלהם חופפים.
בהקשר זה, היו הרבה שמועות על חיכוכים לא סימפטיים שהתעוררו בעקבות ההצעה של הונדה לשנות רכיב מרכזי באבני היסוד של המזכר. למעשה, הונדה הציעה "לשנות את המבנה מחברת אחזקות משותפת, שבה הונדה תמנה את רוב הדירקטורים והמנכ"ל על בסיס העברה משותפת של מניות כפי שפורט בתחילה במזכר, למבנה שבו הונדה תהיה החברה האם וניסן החברה הבת באמצעות החלפת מניות".
לפיכך, ההצעה התבררה כמכשול שקשה להתגבר עליו והמשא ומתן התפוצץ: "שתי החברות הגיעו למסקנה שכדי לתעדף את מהירות קבלת ההחלטות וביצוע צעדי ניהול בסביבת שוק מאתגרת יותר ויותר, המתקדמת לקראת עידן החשמול, ראוי יותר להפסיק את הדיונים ולסיים את הסכם ההבנות".
אם יצא לפועל המיזוג, היה נולד תאגיד רכב בשווי 60 מיליארד דולר, הרביעי בגודלו בעולם אחרי טויוטה, פולקסווגן וחברת יונדאי מוטור העולמית. ניסאן תמשיך לחפש פרטנרים שיחלצו את החברה מהמשבר אליו נקלעה אחרי הדחת המנכ"ל קרלוס גוהן שהסתבך בפרשות שחיתות וחוק ניירות הערך לפני שש שנים והוברח ללבנון.