ארבע שנים אחרי שהחלה את דרכה באירופה, חברת BYD ממשיכה לחפש פתרונות כדי להגדיל את מכסת הרווחים והשפעה מעבר לגבולות סין; בשנה הקודמת, החברה סיימה באירופה עם 50 אלף מכירות - פי 3 מהיקף מסירותיה בשנת 2023, אך בעתיד תצטרך לעבוד קשה יותר נוכח המיסוי המוגדל (19.4%) שהטילה נציבות האיחוד ושלל רכבים חשמליים ב-25 אלף יורו מתוצרת מקומית.    

בדירוג הכללי, סיימה BYD את השנה הקודמת במקום ה-31, בפער משמעותי מ-SAIC, בעלת הבית של MG (לה יתרון משמעותי מבחינת שנות פעילות על היבשה) שצברה מעל 242 אלף מסירות, כשהיא חותמת את 20 המותגים המובילים באירופה.  

בדומה לישראל, הדגם הנמכר ביותר של BYD בשנה הקודמת היה אטו 3 (35 אלף יורו) המהווה בערך שליש מכלל המכירות של היצרן הסיני באירופה ואחריו BYD Seal u שנמכר ב-37 אלף יורו עם כ-11 אלף וכך גם BYD דולפין הקומפקטית שנמכרת תמורת 30 אלף יורו.  

צילום: יצרן

כדי לטפל בהיבט המיסוי, BYD הקימה שני מפעלים באירופה - אחד מהם בהונגריה (סגד) והשני בטורקיה (איזמיר), כאשר קווי הייצור ההונגרים קלטו לאחרונה לשורותיהם את אטו 3 ו-דולפין, ובעתיד הייצור של הרכב העירוני סיגל וכן BYD אטו 2 יועתקו לאירופה כדי לצמצם את ההפסדים מחומת המכסים. 

בחברה הסינית תולים הרבה מאוד תקווה בהצלחת אטו 2 - רכב פנאי חשמלי בסגמנט B, אותו פגשנו לפני כמה שבועות במסגרת נהיגה ראשונה, אולם מוקדם מאוד לדעת אם זה הדגם שמחזיק את הכלים הטכנולוגיים לשכנע את האירופים לנהור אליו בהמוניהם. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

יחד עם שלל מותגים סינים אחרים, במתווה האסטרטגי של BYD ביצעו לאחרונה גם מספר שינויים מהותיים, כמו למשל דגש על רכבי פלאג-אין הייבריד. על פי בכירים במותג - ודברים שנאמרו במסגרת תערוכת הרכב האחרונה בבריסל, כל דגם חשמלי מלא יזכה לתגבור פלאג-אין היברידי כששה חודשים לאחר מכן; ה-Seal u היה הראשון שבהם, אחריו גם יהיה אטו 2.  

צילום: יצרן

בקומה אחת למעלה, BYD גם נערכת להשיק את מותגי היוקרה שלה - דנזה ו-יאנגוונג, הראשון הוקם בשיתוף מרצדס שכיום מחזיקה ב-10% נתח ממנו. בדנזה ישיקו רכבי פנאי ורכבי ספורט מפוארים ואולטרא חזקים; כך למשל דגם ה-Z9 יפיק 1000 כ"ס. מותג יאנגוונג מכוון לקצה העליון, בו גם נמצא רכב ה-4X4 המתוחכם U8 ומכונית העל החשמלית U9. 

התמחור של מותגי היוקרה טרם נקבע, אך הנחת היסוד היא שהסינים ינסו לגרד את פורשה, ב.מ.וו, גם מרצדס, אודי מלמטה בפער של 5-10% כדי למשוך אליהם לקוחות. החשיבה של BYD היא "לירות לכל הכיוונים" כדי לקלוע לכל הטעמים - מרף המחירים התחתון, עבור למרכזי וכלה בפסגה ועם אמצעים ייחודיים רק לה (פלטפורמות, סוללות ועוד).  אלא שבאירופה, לא רק הכסף קובע אלא בעיקר המורשת. ואת זה, אי אפשר לקנות בכסף והטבות.