ספקטר, עכשיו בשחור
נזכיר, ספקטר הוצגה לפני כשנתיים והייתה למכונית החשמלית הראשונה של המותג הבריטי. מדובר במכונית קופה גדולה במיוחד – אורכה 545 ס"מ, בסיס הגלגלים 321 ס"מ ומשקלה נע סביב 3 טון, בהתאם לגרסה ורמת הגימור. המכונית הזו, אשר אמורה להוביל את בעליה בנוחות מירבית ממקום למקום, הוצגה כעת בגרסת ביצועים חזקה ב"רוח המותג".
לגרסה החדשה ניתן השם 'תג שחור', וברולס מציינים כי זו המכונית הראשונה בסדרה ה"שחורה" שלה. בהתאם, נתחיל ברשותכם מהנתונים המעניינים: לגרסת הביצועים של ספקטר שני מנועים המביאים להנעה כפולה ולהספק מירבי של 659 כ"ס – וזו הרולס החזקה ביותר שיוצרה מעולם. אנו חייבים לציין, בעידן אינפלציית הסוסים בה אנו חיים הספק שכזה הוא נאה אך לא יוצא דופן. נתון המומנט מרשים: 109.6 קג"מ מירביים. בכל מקרה, מדובר בתוספת נאה מ-585 כ"ס ו-91.8 קג"מ המירביים של ספקטר "רגילה".

ברולס מציינים כי נתון התאוצה ל-100 קמ"ש עומד על 4.1 שניות בלבד, שיפור של כ-0.4 שניות מהגרסה הרגילה. אגב, היצרנית מציינת כי נתון התאוצה מושג כאשר מצב הנהיגה 'נמרץ' (Spirited, באנגלית-בריטית זה נשמע יותר טוב) ובקרת השיגור מופעלים. אז מושג גם נתון המומנט המירבי, מה שעשוי להצביע על כך ששיא המומנט אינו זמין בנהיגה "רגילה".

בכל מקרה, כדי להתמודד עם תופסת הכוח הזו ברולס התאימו את מערך המתלים האדפטיבי, כיילו מחדש את ההגה, הבלמים חוזקו ועוד. התוצאה הכוללת אמורה להעניק חוויה "חסרת מאמץ, מיידית ומדויקת" ולהיות מהנה ומערבת מבלי לוותר על נוחות ואיכות הנסיעה האופייניות למותג, כך רולס.
כמובן, גם המופע זכה זכה לעדכון קל. מבחוץ ניתן להבחין בעיקר בחישוקי 23 אינץ' בעלי 5 חישורים וצביעה דו-גוונית בעיצוב חדש וייחודי לגרסה זו. עיטורי המרכב השונים סביב הסבכה, מסגרת החלונות, ידיות הדלתות ועוד הושחרו כיאה לשמה. סביבת הנהג נותרה כמעט ללא שינוי, לא שזה באמת משנה בין שלל האפשרויות הבלתי מוגבל להתאמה אישית לטעמם של לקוחות אמידים במיוחד.