במהלך הרביעית לכהונתו, ב-2023, היה מודל Y לדגם הנמכר בעולם (1.23 מיליון יח'), והוא סיים גם את 2024 עם הישג זה (1.09 מיליון). מאז הושק, נמכרו ממנו מעל 3.5 מיליון יחידות שיוצרו בשלושת מפעלי טסלה בארה"ב, גרמניה, סין.
מודל Y חולק עם מכונית הנוסעים מודל 3 אותה רצפה ומכלולים, ועיקר השינויים במפרט הם במה שעושה אותו לרכב פנאי: ממד גובה ומרווח גחון. בנוסף, לדגם זה גרסאות שישה ושבעה מקומות.
שינויים עיקריים
השינוי העיקרי בולט כבר במבט ראשון: עיצוב החזית שונה לחלוטין, ועיקרו קו תאורה לרוחב הרכב, מחליף את הפנסים הנפרדים עד כה ומשתלב במבנה חלק ואחיד – שונה מזה של מודל 3 העכשווי, כמו בטנדר סייברטראק. מערך תאורה לרוחב המכונית נמצא גם מאחור, והוא גבוה ובולט במיוחד.לפי טסלה, היעילות האווירודינמית שופרה (לא נמסר נתון; מקדם הגרר בקודם: 0.23). בנוסף, המתלים כוילו מחדש, ועל החישוקים החדשים מותקנים צמיגים אחרים – לשדרוג נוחות הנסיעה ואיכותה. השינויים האלה הביאו, כך טסלה, לשיפור כולל של 22% ברעשי הנסיעה, גם הודות להפחתה של 20% ברעשי המהמורות והרוח, גם בזכות חלונות מבודדים חדשים וחומרי בידוד טובים יותר. גג הזכוכית חדש, וזה מחזיר פי שבעה טוב יותר את חום השמש, משפר את רמת הקירור בתא הנוסעים. מלפנים מצלמה חדשה (כוללת מערך שטיפה וחימום), והטענה היא לתצוגה משופרת ונרחבת יותר במסך המרכזי.
בתא הנוסעים, בנוסף לבידור משופר, גם חומרים טובים יותר, ולפי טסלה איכות הגימור עדיפה הודות לתהליכי ייצור חדשים. המושבים הקדמיים חדשים, כוללים כעת גם מערך קירור. גם מאחור מושבים חדשים לנוחות עדיפה, ולאלה גם תפעול חשמלי, כולל קיפול מלא; כל המושבים מחוממים.
וכן, גם זה קרה:למודל Y המשודרג ידית איתות כמקובל. עוד נוספו מספר פקדים פיזיים. מערכות השליטה והבידור שופרו אף הן; מערכת השמע, מקורית של טסלה, מוצעת עם עד 16 רמקולים, לנוסעים מאחור מסך "8 לשליטה גם בבקרת האקלים הנפרדת שם; שקעי USB-C בהספק עד 65 ואט, מיקרופונים משופרים, קליטה עדיפה, הורדות מדיה מהירות בהרבה. בנוסף, התרעת רכב בשטח מת מושמעת דרך מערכת השמע.
גרסאות ומחירים
טסלה מודל Y מוצע המחודש מוצע כקודמו בשלוש גרסאות מנוע/הנעה/סוללה.בגרסה הרגילה, RWD, מנוע אחורי יחיד המייצר 295 כ"ס, סוללת 62.5 קוט"ש והטווח המוצהר (WLTP) הוא 500 ק"מ; המחיר התחילי הוא 247,000 שקלים. מחיר זה גבוה ב-3000 שקלים מהמחיר העדכני (ינואר 2025) לדגם שלפני החידוש (29,000 שקלים ו-13% יותר מזה שבסוף 2024).
בגרסת 'טווח ארוך' אותו מנוע, סוללה של 78.4 קוט"ש והטווח המוצהר 622 ק"מ. המחיר התחילי הוא 272,000 שקלים – נמוך ב-5% ו-15,000 שקלים ממחיר ינואר 2025 (גבוה ב-6% ו-16,000 שקלים מסוף 2024).
גרסת הביצועים 'פרפורמנס' עם 2 מנועים המייצרים 444 כ"ס והנעה כפולה, מצוידת בסוללה הגדולה יותר וטווח הנסיעה המוצהר 568 ק"מ; המחיר: 291,000 שקלים. גם כאן המחיר נמוך מזה של ינואר 2025 (10,000 שקלים, 3%) וגבוה מזה של סוף 2024 (8000 שקלים, 3%).
טסלה מודל Y החדש מוצע כעת, גם בעיצוב אישי, והמסירות מתוכננות לרבעון השני בשנה זו.