ההתחלה, הסוף
ניקולה הוקמה ב-2014 – נקראה על-שמו של ניקולה טסלה (1865-1943); גדול מהנדסי החשמל ומי ששם משפחתו הוא שם היצרנית טסלה – הציגה ב-2015 קונספט לראש-גורר בהנעה חשמלית המקבלת את האנרגיה שלה מסוללות. בסוף 2016 הוצג פרויקט שאפתני אף יותר, ניקולה One: מקור האנרגיה בתא-דלק מימני, מה שמקנה יתרונות במשקל העצמי, בטווח ובמהירות התדלוק. תחילת הייצור נועדה ל-2020, החברה החלה לצבור הזמנות ובמהלך הזמן (2018) הציגה החברה גם דגם חשמלי עם תא-נהג מעל המנוע כמקובל באירופה ובאסיה (ולא מאחוריו כמו בארה"ב) מבוסס על איווקו S-Way. ב-2020 הונפקה החברה, ג'נרל מוטורס רצתה לרכוש 11% מהמניות והתוכנית הייתה ליצור טנדר עם תא-דלק בשם Badger, אך בסוף השנה המגעים פסקו.באותה תקופה הואשם המייסד והמנכל במרמה שכללה גם טענות שקריות בדבר ביצועי הרכב, כמו יכולת הזינוק שלו בעלייה, וכתוצאה מכך זה התפטר מכל תפקידיו בחברה. בהמשך היה אמור להיווצר שיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית הרכב הכבד האירופאית איווקו, ובו ישולבו המערכות של ניקולה בראשי הגורר של החברה.
ניקולה סיפקה קרוב ל-100 ראשי גורר חשמליים מבוססי סוללה, ובאחד מהם פרצה שריפה בסוללה, מה שיצר בעיות בשיווק. בהמשך נמכרו מעט יותר מ-100 כלים כאלה עם תאי דלק. בין השאר ניקולה רכשה מפעל סוללות ופעלה להרחיב את רשת התחנות למילוי מימן.
עם זאת, היקף המכירות של הרכב הכבד שלה נשאר קטן ולא נראה היה כי יגדל משמעותית, בגלל שציי הרכב הענקיים בארה"ב מסתייגים בשלב זה מהנעה ירוקה ברכב כבד בקנה מידה נרחב. ניקולה הגיעה למצב שאינה יכולה לגייס מזומנים יותר, ומול נכסים בשווי שבין חצי מיליארד למיליארד דולר, היקף ההתחייבויות שלה גדול פי עשרה. בשלב זה הוגשה בקשה להגנה לפי 'צ'פטר 11' וייתכן כי ניקולה תפעל בקנה מידה קטן בתחום התשתיות. בשלב זה לא ידוע גורל השת"פ עם איווקו.