הכירו את IM מוטורס
יצרנית הרכב הצעירה (נוסדה ב-2020) היא פרי מיזם משותף של חברת האם 'סאיק' (אשר דגמיה נמכרים כאן תחת MG על ידי לובינסקי עצמה) לקבוצת עליבאבא והמכון הטכנולוגי Zhangjiang Hi-Tech.השם הוא קיצור של Intelligence in Motion – אינטליגנציה בתנועה, ולפי היצרנית הסלוגן הזה מלווה אותה בעת פיתוח הדגמים. לפי IM, כל דגמיה מצוידים במערך מחשוב מתקדם המבטיח יכולות בינה מלאכותית משמעותיות לשיפור ביצועי מערכת הנהיגה האוטונומית של הרכב שאמורה להיות מהטובות בתעשייה, כך IM. בנוסף, אנשי המותג רואים אותו כמתחרה בפלח היוקרתי והמתקדם טכנולוגית של השוק; ולכן לצד דיבורים על איכות חומרים גבוהה וממשק מתקדם, ב-IM מדגישים את הגעתן העתידית של סוללות מצב מוצק אשר מפותחות יחד עם CATL.
כיום משווקת היצרנית הצעירה ארבעה דגמים אשר מתמודדים באופן ישיר מול דגמי טסלה מקבילים. IM L7 ו-IM LS7 – סדאן ורכב פנאי החולקים ביניהם מכלולים רבים. לצד אלו ישנם דגמי IM L6 ו-IM LS6, אלה האחרונים צפויים להגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה תחת השמות IM5 ו-IM6 בהתאמה.
סדאן גדולה: IM5
הסנונית הראשונה צפויה להיות IM5 החדשה – סדאן גדולה אשר הוצגה לראשונה בשנת 2024. לפי היצרנית והיבואנית מדובר במכונית סדאן מסגמנט D ומכאן שמדובר במתחרה לדגמים כמו טסלה מודל 3, אולם מידותיה מציבות אותה בינה לבין ה-S הגדולה יותר. אורכה 491 ס"מ, רוחבה 196 ס"מ, גובהה 146 ס"מ ובסיס הגלגלים 295 ס"מ. לשם השוואה, למודל 3 אורך של 472 ס"מ בעוד ל-S אורך של 502 ס"מ ובסיסי הגלגלים הם 287.5 ס"מ ו-296 ס"מ, בהתאמה.
עיצובה החיצוני מזכיר, ולא במעט, את זה של טסלה מודל 3 לפני מתיחת הפנים מלפנים ומאחור אנו רואים לא מעט מדגמי אסטון מרטין של השנים האחרונות. ב-IM גאים במקדם גרר נמוך שעומד על 0.226 cd בלבד, מעט פחות טוב מזה של מודל 3 (0.219).
סביבת הנהג מציגה מופע מתקדם הכולל מסך ראשי במידה 26.3 אינץ' עליו מוצג לוח המחוונים ומערך המולטימדיה. בנוסף, בקונסולה המרכזית מסך בגודל 10.5 אינץ' לתפעול מערכות הרכב השונות. ב-IM מציינים גם מערכת שמע איכותית עם 20 רמקולים, תפעול מערכות באמצעות בינה מלאכותית ועוד.
בצד ההנעה יוצעו שלוש גרסאות: גרסת הנעה אחורית עם 290 כ"ס, 5.4 שניות ל-100 קמ"ש, סוללת 75 קוט"ש (LFP) וטווח מירבי של 490 ק"מ (WLTP). גרסת טווח ארוך עם הנעה אחורית ומנוע חזק יותר (402 כ"ס, 5 שניות) בשילוב סוללת 100 קוט"ש (NCM) המבטיחה טווח מירבי של 700 ק"מ. בראש ההיצע תעמוד גרסת הביצועים לה הנעה כפולה משני מנועים המעמידים יחד הספק משולה של 776 כ"ס (508 כ"ס מאחור, 266 כ"ס מלפנים). לגרסת זו הסוללה הגדולה והביצועים הטובים ביותר – 2.9 שניות ל-100 קמ"ש. נתון הטווח לא נמסר.
רכב הפנאי IM6
לצד הסדאן יוצע גם IM6 (נחשף ב-2023), רכב פנאי בינוני (D-SUV) אשר בדומה ל-5 מגיע במידות המציבות אותו בין הדגמים המקבילים של טסלה. אורכו 491 ס"מ, רוחבו 198 ס"מ, גובהו 167 ס"מ ובסיס הגלגלים 295 ס"מ.
המופע החיצוני ברוח דומה לזה של IM5 הסדאנית, בהתאמות הנדרשות במעבר לרכב פנאי גבוה ורחב יותר, כמובן. גם סביבת הנהג דומה מאוד אלא שרכב הפנאי מנצל את הנדל"ן העודף להוספת מסך נוסף (שלישי) בגודל 15.5 אינץ' הממוקם מול הנוסע.
היצע מערכות ההנעה דומה אך לא זהה. בבסיס ישנה שוב גרסת הנעה אחורית עם סוללת 75 קוט"ש (LFP) אלא שכאן המנוע מפיק 335 כ"ס, הביצועים הם 6.4 שניות והטווח המירבי 460 ק"מ. גרסת הטווח הארוך מצוידת באותה סוללת 100 קוט"ש (NCM), מנוע יחיד בעל הספק של 508 כ"ס, 5.4 שניות ו-610 ק"מ מירביים. גרסת הביצועים כבר מציעה את אותו סידור הנעה של הסדאן (שני מנועים, 776 כ"ס) עם ההבדלים המתבקשים לאור תוספת המשקל: 3.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-520 ק"מ מירביים.