טויוטה לא מיהרה לקפוץ על העגלה החשמלית, היצרנית היפנית העדיפה להיצמד לטכנולוגיה ההיברידית שלה (ואפילו העלתה כמה טיעונים טובים בעד). בתחילת העשור כבר הבינו היפנים לאן הרוח נושבת והכריזו על תכנית חשמול מלאה ומקיפה. במסגרת התכנית הבטיחו להציג בטווח של שנים בודדות מגוון רחב של דגמים חדשים כך שתהיה ליצרנית נציגות חשמלית בכל סגמנט מרכזי.

השנים עברו ודגם ראשון הוצג באפריל 2021: טויוטה bZ4X המוכר – אבל "מבול" הדגמים שהובטח לא הגיע מעולם. לצד ה-4 הושקו מגוון מצומצם של דגמים חשמליים לשוק הסיני שהם פרי פיתוח משותף עם יצרניות מקומיות ולאחרונה ממש (סוף שנת  2024) הוצג גם טויוטה אורבן קרוזר החשמלי המבוסס למעשה על סוזוקי e-ויטארה. 

צילום: טויוטה

יכול להיות שהשקתו הבעייתית של bZ4X אשר לוותה בלא מעט צרות ובעיות – "חבלי לידה" של טכנולוגיה חדשה, אם תרצו  – קשורה בכך. בכל מקרה, נכון להיום ה-4 הוא הדגם החשמלי היחיד המשווק על ידי טויוטה בשווקים מערביים.

ובכל זאת, דגם חדש ממש בקרוב
כעת, הכריזה טויוטה על חשיפתו של רכב חשמלי חדש ב-12 למרץ. כמיטב המסורת בעידן הנוכחי, בטויוטה שומרים את הקלפים קרוב מאוד לחזה ולא מפרטים כלל על הדגם החדש.

צילום: טויוטה

מה אנחנו כן יכולים לספר? טויוטה פרסמה סרטון קצר המספק הצצה חטופה לצללית הדגם החדש ששמו טרם נמסר. מן המבט החטוף ניתן לראות דמיון לדגם הקונספט bZ אשר הוצג בשנת 2022 (בתמונות). לדגם ההוא מופע המזכיר מאוד את זה של C-HR החדש, כאן בביטוי "חשמלי" ומעודן יותר בזכות קו גג נמוך יותר.

אותו bZ קונספט הציע מידות של 454 ס"מ לאורך, 189 ס"מ לרוחב ו-156 ס"מ לגובה – הוא קצר (15 ס"מ) ונמוך (9 ס"מ) מ-bZ4X אך רחב ממנו ב-3 ס"מ. אנו נשוב ונעדכן כאשר טויוטה תפרסם פרטים נוספים.

צילום: טויוטה