חברת טסלה מאותת על מתיחת פנים שנייה עבור מודל S סדאן ורכב הפנאי מודל X. עדכון זה צפוי לצאת עד סוף שנת 2025. אבל האם השינויים יהיו בעיקר חיצוניים? בהתבסס על הדיווחים האחרונים, ככל הנראה העדכון הקרוב כרוך ברובו בליטושים אסתטיים ושדרוג מערכות, תוך יישור קו המתכתב עם הנוסח של ה-Cybertruck, גם ה-Cybercab, וכן עם האלמנטים של מודל Y שהוצגה לאחרונה גם בישראל.  

היות ומדובר בדגמים שהיקף מכירותיהם בשוליים - מודל X סיים את 2024 עם סך של כ-22 אלף יחידות בארה"ב, נראה שהמטרה הבלתי נאמרת של טסלה על רקע הרענון הוא להגביר את המסירות של שני הדגמים היקרים ביותר שלה כדי שלא יפלטו מהכוונת של היריבים; במהלך השנים האחרונות, הן המודל S והן המודל X התמודדו עם תחרות הולכת וגוברת מצד מותגים מבוססים מגרמניה וכמובן מול הצונאמי הסיני והתבגרותם כמוצר ייחודי. 

צילום: אלי שאולי

בפודקאסט האחרון, ציין סגן מנהל חטיבת ההנדסה של טסלה לארס מוראבי כי, "הרענון לפני כמה שנים עבור המודל S ו-Model X היה גדול ממה שאנשים חושבים, מכיוון שהוא התמקד בעיקר בשדרוגים מבניים ואדריכליים. אבל נחזור אליהם לפני סוף 2025 - הדגמים האלה תופסים מקום מיוחד בלב של כולם כאן בטסלה. הם לא ייעלמו בקרוב". 

בהתחשב בהתקדמות שעשתה טסלה בתחומים אחרים, כמו טכנולוגיית נהיגה אוטונומית והכנסת התוכנה החדשה לנהיגה עצמית מלאה (FSD), יש סבירות גבוהה שהרענון הקרוב יכלול גם טכנולוגיה מתקדמת יותר לנהיגה עצמונית. תכונות סיוע משופרות לנהג, מערכות מידע בידור מעודכנות ואולי אפילו סוללות חדשות. 

תא הנוסעים, בסבירות גבוהה מאוד יאמץ רכיבים, איכויות ותוספות שהכרנו לאחרונה במודל 3 ו-Y, כולל צגים אחוריים חדשים לנוסעים וכדומה. אין מידע קונקרטי לגבי ביצועים או טווחי נסיעה, אך אלה בהחלט צפויים לעבור שיפור מסוים כולל ארכיטקטורת 800V חדשה וטעינה דו-כיוונית, וכן מסתמן כי טסלה תשפר את בידוד הרעשים בשני הדגמים. כאמור, במחצית השנייה.