יבואנית צ'רי בישראל, חברת פריסבי, הכריזה על תחילת השיווק של הגרסה ההיברידית-נטענת של דגם הפנאי הקומפקטי טיגו 7. כידוע, הנעה כזאת מוצעת בשני דמים נוספים של צ'רי, טיגו 8 ואריזו 8, כמו-גם על-ידי מותגים סיניים נוספים – ג'אקו, BYD, MG – כחלק מהרחבת היצע האלטרנטיבות לדגמים ירוקים. 

רכב הפנאי טיגו 7 נחנך ב-2019, גרסת 'פרו' המיועדת ליצוא ומשווקת כאן הוצגה ב-2021, והדגם עבר מתיחת פנים במחצית 2024. טיגו 7 משווק בישראל מתחילת השיווק של מותג צ'רי בנובמבר 2022, ועד היום הוצע רק בגרסת טורבו-בנזין 1.6 ליטר. 


צילום: יצרן

גרסה חדשה

למעט האורך שגדל ב-3.5 ס"מ ל-455 ס"מ, שאר הממדים ללא שינוי; אורך בסיס הגלגלים 267 ס"מ, הרוחב 186 ס"מ, הגובה 170 ס"מ ונפח תא המטען 475  ליטרים. משקל הרכב גדל ב-300 ק"ג ל-1865 ק"ג, ונפח מכל הדלק ב-9 ליטרים ל-60 ליטרים. 

הגרסה ההיברידית-נטענת משתמשת בחטיבת הכוח הייחודית אותה פגשנו בגרסאות דומות של דגמי צ'רי, ג'אקו. מדובר במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 143 כ"ס ו-21.9 קג"מ וחוברים אליו 2 מנועים חשמליים המייצרים ביחד 204 כ"ס ו-31 קג"מ. התפוקה הכוללת היא 347 כ"ס ו-52.5 קג"מ. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: יצרן

מנוע הבנזין משולב לגלגלים באמצעות תיבת הפחתה בשיוט ובנהיגה מתונה. מנועי החשמלי חוברים בעומס או במצב ייעודי לנסיעה בחשמל בלבד. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש. להשוואה: לגרסת הבנזין 147 כ"ס, 10.5 שניות ל-100. 

בגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש לטווח מוצהר של 90 ק"מ, וניתן לטעון אותה ב-DC בהספק של 40 קילוואט. 

רמות אבזור, מחירים

צ'רי טיגו 7 ההיברידי-נטען מוצע בשתי גרסאות אבזור, ובמפרט הבטיחות בשתיהן בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. 

הרכב ברמת האבזור 'לקשרי' מוצע ב-180,000שקלים (165,000 שקלים בגרסה הרגילה) ובאבזור תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לכיוון המושבים הקדמיים, מולטימדיה חדשה עם צג "12.3 החובר למחוונים המוקרנים, בקרת אקלים. 

צילום: יצרן

ברמת האבזור 'נובל' שמחירה 187,000 שקלים, בנוסף: פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תצוגה עילית, אוורור במושבים הקדמיים, ריפוד דמוי עור נאה יותר.  

האחריות לכל הרכב היא ל-5 שנים ועד 150,000 ק"מ, לסוללה ל-8 שנים ועד 150,0000 ק"מ.