אודי חשפה את A6 החדשה במרכב סטיישן ועם מנועי בעירה פנימית. אודי A6 החדשה תמצא את עצמה באולמות התצוגה של היצרנית באירופה בחודשים הקרובים – שם היא תעמוד לצד A6 e-tron החשמלית שהוצגה לפני מספר חודשים.

אודי A6 שוב שורפת דלק
כאמור, באודי הכריזו כי הדור הבא של A6 יהיה חשמלי, ואכן A6 כשזו הוצגה בסוף השנה שעברה. אלא שלאור התנודות במגמות החשמול שחלו בתעשיית , ובדומה ליצרניות נוספות (ראו את וולוו, למשל), באודי החליטו להציג דור נוסף של A6 עם מנועי בעירה פנימית – וזו המכונית אשר הוצגה כעת.

צילום: אודי

אודי A6 החדשה (דור שישי) מבוססת על פלטפורמת PPC החדשה (PPE לחשמלית) של היצרנית אותה היא חולקת עם דגמים כמו אודי Q5 ו-A5 ספורטבק החדשים. בשלב זה הציגה אודי את A6 במרכב סטיישן ('אוונט' לפי אודי) אולם בהמשך צפויות גם תצורות מרכב נוספות: סדאן ואולראוד מוגבהת לשטח.

אורכה 499 ס"מ, 6 ס"מ יותר מהדור היוצא ו-3 ס"מ יותר מאחותה החשמלית. עם 188 ס"מ נתון הרוחב דומה לשל הדור היוצא וצנוע מזה של החשמלית העומד על 192 ס"מ. בסיס הגלגלים נמתח על פני 293 ס"מ, דומה לדור היוצא וקצר מזה של החשמלית ב-2 ס"מ. נפח תא המטען דומה לזה של החשמלית המקבילה ועומד על 503 ל' – נתון לא מאוד מרשים למכונית סטיישן גדולה. לדור היוצא היו 565 ל' של נפח הטענה.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: אודי

המופע החיצוני ממשיך את הקו הנוכחי של יצרנית  – אבולוציה של הדור היוצא ומראה מעט עגלגל המייצר הבחנה מסוימת בין לוגמות הדלק לדגמים החשמליים של היצרנית. כך למשל יחידות התאורה הראשיות משולבות עם יחידות הלד-יום בשונה מ-A6 החשמלית שם הן צרות יותר ומופרדות כדי להעניק לה הופעה עדכנית ו"חשמלית" יותר. ברמות הכניסה תוצע A6 החדשה עם חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' וניתן כאופציה לבחור בחישוקים בקוטר של עד 21 אינץ'.

צילום: אודי

סביבת הנהג מוכרת וכוללת את הסידור העכשווי של היצרנית: לוח מחוונים מוקרן בגודל 11.9 אינץ, מערך מולטימדיה מוטה כלפי הנהג בגודל 14.5 אינץ' ומסך נוסף מול הנוסע בגודל 10.9 אינץ' (אופציה). בנוסף, כאופציה ניתן להוסיף תצוגה עילית לנהג וזו גדולה מבעבר ומציגה מידע עשיר יותר: החל ממהירות, ניווט, מדיה ועוד. 

היצע המנועים בשלב זה כולל שלושה: מנועי דיזל (היברידי-מתון, 48V) או בנזין בנפח בנפח 2.0 ל' המפיקים 204 כ"ס. ההנעה קדמית בבנזין וכפולה בדיזל ובשני המקרים התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. בראש ההיצע עומד בשלב זה מנוע ה-3.0 ל' המוגדש של היצרנית המפיק כאן 367 כ"ס ומשודך להנעה כפולה כסטנדרט. כאן נציין כי לגרסאות הכפולה אפשרות להיגוי אחורי אקטיבי לשיפור היכולת הדינאמית.

צילום: אודי