12 צילינדרים בישראל
סמלת, יבואנית המותג לישראל, הכריזה בחגיגיות כי ה-12Cilindri הראשונה נחתה בישראל. מחיר הבסיס של הדגם נקבע על 2.945 מיליון ש"ח, אולם מחירה של זו שהגיעה עומד על 3.5 מיליון ש"ח לאור תוספות בהזמנה אישית (לא נמסרו פרטים, חבל). אז מה מצפה לקונה המאושר?
כזכור, מדובר בדור חדש לגמרי בשושלות מכוניות ה-GT של היצרנית. בהתאם, בפרארי מבטיחים כי ה-12 תציע שילוב הולם בין יכולות דינאמיות הראויות למותג מחד לצד יכולת אמיתית להיות נעימה לשימוש יום-יומי קבוע, כך פרארי.
מידותיה של גרסת הקופה (יש גם ספיידר) עומדות על 473 ס"מ לאור, 198 ס"מ לרוחב וגובה של 129 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 270 ס"מ, קצר ב-2 ס"מ מ-812 היוצאת. לתא המטען נפח הטענה של כ-300 ל', בסביבת הנהג תמצאו לוח מחוונים מוקרן ענק (15.6 אינץ'), מסך מולטימדיה (10.25 אינץ') במרכז, מסך נוסף (8.8 אינץ') מול הנוסע, מערכת שמע עם 15 רמקולים ועוד. שימושית ויום יומית כבר אמרנו?
עיצובה החיצוני מהווה מחווה לפרארי 365 GTB 4 דייטונה של שנות ה-60 המאוחרות. עיקר הדימיון מתרכז ב"מסכה" בחזית בין יחידות התאורה והתוצאה, בכל מקרה, מהממת בהחלט ומודרנית מאוד למראה.
גולת הכותרת הוא כמובן המנוע. מדובר ב-V12 המוכר של היצרנית בנפח 6.5 ל', אותו אחד אשר שירת את 812 היוצאת. ההספק עומד על 830 כ"ס ב-9,250 סל"ד (קו אדום ב-9,500 סל"ד) ונתון המומנט עומד על 67.8 קג"מ הזמינים ב-7,250 סל"ד – נתונים דומים לשל גרסת מהדורת קומפיטציונה המהממת של 812. המנוע ממוקם מלפנים אך מותקן ככל שניתן במרכזה ליצירת מבנה של מנוע קדמי-מרכזי. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים. ההנעה היא אחורית בלבד.
הביצועים בהתאם: 2.9 שניות בלבד ל-100 קמ"ש ו-7.9 שניות בלבד ל-200 קמ"ש. המהירות המירבית עומדת על 340 קמ"ש.
בפרארי מתגאים במערכת בלימה על-חו מתקדמת, מערך שליטה על זווית החלקה (דור 8 של היצרנית), משטחים אדפטיביים לניהול ההצמדה והמבנה האווירודינאמי, היגוי אחורי אקטיבים ועוד הצמיגים הם במידה 315/35R21 מאחור ו-275/35R21 מלפנים.