קומפאס שהיה ויהיה
הדור הראשון של ג'יפ קומפאס הוצג בשנת 2006 על בסיס פלטפורמה משותפת לדודג' קאליבר, מיצובישי לנסר ודגמים נוספים. דגם זה היה רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) הראשון של היצרנית ונועד להתמודד בקטגוריה שהלכה וצברה תאוצה בשנים ההן וכיום היא מהפופולריות באירופה בכלל, בישראל בפרט.
הדור השני נחשף בשנת 2016 על בסיס פלטפורמה 'קטנה-רחבה' שמקורה בפיאט ומשרתת עד היום דגמים כמו פיאט 500X דאז, אלפא רומיאו טונאלה ודודג' הורנט כיום. באופן לא שגרתי, וכנראה לאור הבסיס הצנוע יחסית, דור זה היה מעט קטן מקודמו. קומפאס השני הציע שדרוג טכנולוגי ניכר ביחס לקודמו אולם התיישן מהר מאוד ובהתאם זכה למספר עדכונים לאורך השנים. והדגם הוצע עם מגוון רחב מאוד של מנועים לאורך שנות השיווק הרבות וביניהן מספר טורבו-בנזין מתקדמים לשעתם ולראשונה בדגם גם מערכות הנעה היברידיות-נטענות.
הפרטים על הדור השלישי מעטים בשלב זה, אולם בג'יפ פרסמו כמה תמונות טיזר לצד הצהרות מהן ניתן להסיק לא מעט.
ראשית, הדגם יבוסס על פלטפורמת STLA מדיום המודרנית והעדכנית של סטלנטיס, אותה הוא יחלוק עם פיג'ו 3008, אופל גרנדלנד וסיטרואן C5 איירקרוס החדשים. בהתאם, הדגם צפוי ליהנות מיחידות הנעה עדכניות וביניהן יחידות היברידיות-מתונות, מערכים היברידיים-נטענים ויחידות הנעה חשמליות לגמרי.
לפי ג'יפ, הדגם יוצא בחלק מגרסאות ההנעה גם עם הנעה כפולה. כיאה למורשת המותג, בג'יפ מציינים כי כל הגרסאות – ובמיוחד אלה כפולות ההנעה – יציעו יכולות שטח גבוהות ביחס למקובל בסגמנט. ואולי מדובר גם ברמז לגרסת 'טריילהוק' שתוצג בהמשך.
מהתמונות ששחררה ג'יפ נראה כי עיצובו החיצוני צפוי להיות אבולוציה של הדור היוצא בפרשנות מודרנית ועדכנית יותר התואמת את הקו הנוכחי של היצרנית. ניתן להבחין בסבכה רבועה ואנכית יותר בסגנון זו של גרנד צ'ירוקי וגרנד ווגוניר החדשים ויחידות תאורה רבועות בחזית. בפורפיל בולט המבנה הרבוע של הדגם העתידי: מכסה המנוע הישר, בתי הגלגלים התפוחים והקווים הישרים המייצרים מופע "שטחי" יותר מזה העגלגל של הדור היוצא.