ארגון יורו NCAP החל לבחון את רמת הבטיחות של מכוניות המשווקות באירופה ב-1997, אז רק במבחני ריסוק לבחינת הבטיחות למבוגרים ולילדים ברכב. קצת יותר מעשור לאחר מכן (2009), הוסיף קטגוריות נוספות, כמו הגנה על הולכי רגל. במהלך השנים החמיר הארגון את פרוטוקול המבחנים, הוסיף מרכיבים נוספים לבחינת מערכות הבטיחות.
בהודעה לעיתונות ציינו אנשי הארגון כי "כדי לקבל מכוניות בטיחותיות יותר, הגודל אינו חזות הכל" – והתייחסו לסופרמיני החשמלית מיני קופר E החדשה שקיבלה ציון מלא של חמישה כוכבים במבחן שנערך לפי הפרוטוקול המחמיר שהוכרז לקראת השנה שעברה.
מיני קופר E קיבלה 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, 79% במערכות הבטיחות.
ציון צפוי יותר של חמישה כוכבים התקבל במבחן שנערך למכונית הסלון החשמלית A6 e-טרון. במבחן לדגם זה קיבלה המכונית ציונים נכבדים ממש – מעל 90% בהגנה על האנשים ברכב – עם 92% בהגנה על מבוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 75% בשמירה על הולכי רגל, 80% במערכות הבטיחות.