ההחלטה לבטל את גרסת הרכב החשמלי של ה-MC20 מגיעה לאחר ירידה חדה במכירות. מזראטי מכרה רק 11,300 רכבים בשנת 2024, ירידה משמעותית מ-26,600 רכבים ב-2023. נוסף לכך, החברה רשמה הפסד תפעולי של 260 מיליון יורו (284 מיליון דולר) בשנה החולפת. ההחלטה להפסיק את הפיתוח של גרסת ה-MC20 החשמלית מצביעה על מהלכים אסטרטגיים שנבדקים במזראטי, והמותג שוקל כיצד להתאים את המודל העסקי שלו למציאות המשתנה של תעשיית הרכב.
דגמים חשמליים ותחום המהפכה החשמלית
למרות הביטול של ה-MC20 פולגורה, מזראטי לא מוותרת על המעבר לעתיד חשמלי. המותג עדיין שוקד על דגמים חשמליים אחרים, כולל גרסאות חשמליות של מכוניות הקופה גרנטוריסמו, מכונית הקבריולה גרנקבריו ורכב הפנאי גרקאלה, שזכו להצלחה בשוק (באופן יחסי לתחזיות).דגמים חדשים – GT2 סטרדלה וחדשנות בעיצוב
מזראטי תמשיך להרחיב את קו הדגמים שלה עם השקת ה-GT2 סטרדלה, גרסה חדשה של ה-MC20. דגם זה צפוי להיות מושק ברבעון הראשון של 2025, ובתחום זה המותג צפוי להמשיך לפתח רכבים שבאופן טבעי משדכים בין ביצועים גבוהים, עיצוב יוקרתי וטכנולוגיות חדישות.סטלנטיס, הבעלים של מזראטי, ממשיכה לבחון את התוכנית העסקית של המותג, שנעצרה בשנה שעברה בשל ירידה במכירות ובהפסדים כלכליים. החברה מתכננת לבצע שינויים אסטרטגיים כדי להחיות את המותג ולמצוא את הדרך המתאימה להמשיך ולהתחרות בשוק הרכב היוקרתי.
לסיכום, אם כי מזראטי ביטלה את תוכניותיה להשקת גרסה חשמלית של ה-MC20, המותג לא עוצר וממשיך להציג תכניות להחייאת דגמים קיימים ולהתמקדות בשוק רכבי היוקרה. השוק מצפה לראות כיצד מזראטי תוכל להתאים את עצמה לאתגרים החדשים ולהישאר רלוונטית בשוק הרכב של המאה ה-21.