ניצחונו החמישי של נוריס הביא לכך שכעת, לראשונה בקריירה שלו, הוא מוביל בדירוג הנהגים (אחרי מרוץ אחד, ובכל זאת). במה שנראה כמו המשך לעונת 2024 מקס ורסטפן ברד בול דלק אחרי נוריס עד לדגל השחמט, אלא שהפעם הוא הסתפק במקום השני. זו פעם ראשונה ב-63 המרוצים האחרונים (מאז 2022) שוורסטפן אינו מוביל באליפות.

קרקס הגרנד פרי הגיע למסלול הרחובות באלברט פארק שבמלבורן כאשר התחושה היא שמקלארן היא עדיין הקבוצה החזקה בסבב. מקצה הדירוג אישש את התחושה הזאת לאחר שנוריס וחברו לקבוצה אוסקר פיאסטרי תפסו את שני המקומות הראשונים בעמדת הזינוק. ורסטפן, שניסה לאורך סוף השבוע להנמיך ציפיות, הצליח להיות קרוב מאוד אליהם ולסיים במקום השני בעוד ליאם לאוסון חברו לקבוצה תופס רק את המקום ה-18 המאכזב.

למרות שפרארי נראתה לא רע במקצי האימונים הראשונים, ככל שעבר הזמן היא נסוגה ובמקצה הדירוג כלל לא איימה על הצמרת. נהגיה הסתפקו במקום שביעי (שארל לקלר) ושמיני (לואיס המילטון).
פלאי מזג האוויר
גשם קיבל את המתחרים ביום המרוץ ועוד לפני אות הזינוק קיבלנו רמז לעתיד להתרחש כאשר איזק הדג'ר, נהגה הצעיר של רייסינג בול, איבד אחיזה בהקפת החימום והוטח לקיר. הוא היה אחד משישה ה"רוקיס" (נהגים בעונה מלאה ראשונה) שהתייצבו למרוץ, ורק ארבעה מהם הצליחו לסיימו בתנאים הכאוטיים שנוצרו.הזינוק נדחה, וכאשר המרוץ סוף סוף יצא לדרך נוריס נטל את ההובלה בעוד ורסטפן השתלט על המקום השני לאחר שעבר את פיאסטרי. בהמשך, כאשר המסלול החל מתייבש, הצליח פיאסטרי לחזור למקום השני, והצמד של מקלארן התרחק מלפנים. באותם רגעים נראה שהשאלה היחידה היא האם תאפשר מקלארן לפיאסטרי להתחרות בנוריס.
תאונה של פרננדו אלונסו (אסטון מרטין) בהקפה ה-33 מתוך 57 עודדה את רוב הנהגים לעבור לצמיגי סליקס על המסלול שהחל מתייבש, כאשר סדר המובילים לא השתנה באופן משמעותי. אלא שאז נשמע דיווח בקשר שהגשם עומד לחזור לביקור קצר שוב. עם הגשם הצמד של מקלארן החליק מהמסלול – ובעוד נוריס השתלט על המכונית נראה היה שפיאסטרי מסיים את המרוץ על הדשא. הנהג האוסטרלי הצליח לחזור בסופו של דבר למסלול אך הדרדר לאחור במיקום.

זה היה הרגע בו הקבוצות היססו אם לחזור לצמיגי גשם או להמר שהממטרים יהיו קצרים ולהישאר עם צמיגי הסליקס. שני המקלארן היו ראשונים לחזור לרחבה ולהצטייד בצמיגי הגשם שהתגלו כמתאימים יותר לתנאים. רד בול עשתה זאת הקפה אחרי, ורסטפן שנטל לרגע את ההובלה ירד למקום השני. פרארי הימרה על הישארות בחוץ, ובעוד לקלר סבסב את המכונית המילטון עלה להוביל במרוץ.
די מהר הסתבר שזו הייתה טעות, ושניהם נכנסו להחלפת צמיגים כאשר מכונית קוצבת נוספת יצאה למסלול בגלל תאונה נוספת; המילטון סיים עשירי ולקלר שמיני – פחות טוב אפילו ממה שפתחו.
הטעות של פיאסטרי שהצליח לחזור לניקוד ולסיים תשיעי שיחקה לידי ג'ורג' ראסל במרצדס שהתנהלה באופן סולידי, והוא סיים שלישי לפני קימי אנטונלי במרוץ ראשון במדי מרצדס. אנטונלי היה הרוקי המצטיין, כאשר למרות מקצה דירוג מאכזב אותו סיים במקום ה-16 הצליח להתקדם בסולידיות ולשמור על המכונית. חמישי סיים אלכס אלבון בוויליאמס המאוד מפתיעה, שגם הופתעה לרעה מהתאונה של קרלוס סיינז מיד אחרי הזינוק. שישי סיים לאנס סטרול אחרי סוף שבוע לא מבריק באסטון מרטין, מקדים את ניקו הולקנברג בהאס.
גרנד פרי אוסטרליה, מלבורן
1. לנדו נוריס – מקלארן2. מקס ורסטפן – רד בול
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס
4. קימי אנטונלי – מרצדס
5. אלכס אלבון – וויליאמס
6. לאנס סטרול – אסטון מרטין
7. ניקו הולקנברג – האס
8. שארל לקלר – פרארי
9. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
10. לואיס המילטון – פרארי
אליפות העולם לנהגים, לאחר מרוץ 1 מתוך 24 מרוצים
1. לנדו נוריס – 25 נק'
2. מקס וורסטפן – 18 נק'
3. ג'ורג' ראסל – 15 נק'
4. קימי אנטונלי – 12 נק'
5. אלכס אלבון – 10 נק'
אליפות העולם ליצרנים, לאחר מרוץ 1 מתוך 24 מרוצים
1. מקלארן – 27 נק'
2. מרצדס – 27 נק'
3. רד בול – 18 נק'
4. וויליאמס – 10 נק'
5. אסטון מרטין – 8 נק'