חברת אודי פרסמה את תוצאותיה הפיננסיות לשנת 2024, שנה שהוגדרה כ"מאותגרת וקשה", עם ירידה של 7.6% בהכנסות – מ-69.865 מיליארד יורו בשנת 2023 ל-64.532 מיליארד יורו בשנת 2024. גם היקף המסירות צנח ב-11.8%, מ-1,895,240 רכבים בשנת 2023 ל-1,671,218 ב-2024. בתחום הרכבים החשמליים, אודי מסרה 164,480 יחידות – ירידה של 7.8%.

גם שנת 2025 צפויה להיות מורכבת למדי. "המצב הכלכלי הגלובלי והתחרות הבינלאומית הגוברת מציבים בפני אודי, כמו גם בפני כל התעשייה, אתגרים משמעותיים. אנו מארגנים מחדש את אודי באופן עקבי, עם דגמים חדשים, חיזוק עמדתנו בסין ומבנים ארגוניים יעילים יותר", מסביר גרנוט דולנר, מנכ"ל החברה.

"התייעלות היא המפתח – אנו מפשטים מבנים ותהליכים ומפחיתים מורכבות היכן שניתן", מוסיף סמנכ"ל הכספים יורגן ריטרסברגר. בהקשר זה, יש לציין גם את הבשורות הדרמטיות שצפו לאחרונה אודות קיצוץ מסיביב של 7,500 משרות שעליהן הודיעה החברה. 

תוצאות מותגי הקבוצה: ירידה בבנטלי, עלייה בלמבורגיני

מותגי היוקרה של קבוצת אודי הציגו ביצועים מעורבים בשנת 2024. בנטלי מסרה 10,643 רכבים (לעומת 13,560 בשנת 2023), עם הכנסות של 2.648 מיליארד יורו (2.938 מיליארד ב-2023) ושולי רווח של 14.1%. בנטלי גם ממשיכה לבחון את העיתוי הנכון להשקת רכבים חשמליים, וכרגע נראה שהיא בוחרת בדחייה.  בלמבורגיני המגמה הייתה חיובית – המסירות עלו ל-10,687 רכבים (לעומת 10,112 בשנת 2023), וההכנסות גדלו ב-16.2% ל-3.095 מיליארד יורו. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: למבורגיני

דוקאטי, מותג האופנועים האיטלקי בבעלות אודי, רשם ירידה קלה במסירות – 54,495 אופנועים לעומת 58,224 בשנת 2023. ההכנסות נותרו יציבות, ושולי הרווח עמדו על 9.1% (לעומת 10.5% בשנת 2023).

אסטרטגיית המוצרים ל-2025: הרחבת היצע ההיברידיים

בתגובה לתחרות מבית ומבחוץ, אודי מכריזה על אסטרטגיית מוצרים אגרסיבית, עם מבחר גדול של דגמים היברידיים נטענים חדשים שיוצגו עד סוף השנה. משפחת ה-A6, שכבר נכנסה למחזור המכירות לאחרונה עם גרסת ה-Avant תושלם במהלך 2025, כאשר ה-Q3 החדש יושק במהלך הקיץ ואמור להגדיל את ההכנסות בשיעור יחסית גבוה, עקב חשיבותו. 

בהמשך השנה, הרחבת קו הדגמים ההיברידיים תימשך – אחרי ה-A3, יוצגו עוד עשרה דגמים היברידיים נטענים, בהם ה-A5 החדש, שיוצג ב-25 במרץ.

צילום: יצרן

התאמה לשווקים: מיקוד בארה"ב ובסין

אודי ממשיכה בגישת התאמה לשווקים שונים בעולם ביחס ישיר לצרכים והרגולציות. בארה"ב, היא צפויה להציג קרוב לתריסר דגמים ב-2025, כולל ה-Q6 e-tron, שיצטרף ל-A6 e-tron ולדורות החדשים של ה-Q5, A5 ו-A6 עם מנועי בעירה פנימית. בסין, החברה מחזקת את שיתופי הפעולה האסטרטגיים שלה עם FAW ו-SAIC, ותציג דגמים ייעודיים לשוק המקומי החל מהקיץ הקרוב.