להבדיל מהפרס הגדול, עליו זכאים להתחרות רק דגמים חדשים שהגיעו (ונבחנו) בשנה החולפת, בדיונים על הזוכים בקטגוריות משתתפים כל הדגמים הרלוונטים לקטגוריה ונמכרים בישראל. המתמודדים דורגו על פי פרמטרים מגוונים המהווים שיקול בקניית רכב: צריכת דלק, בטיחות, ביצועים, נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים, שימושיות, אבזור, תמורה למחיר ועוד. בכל סגמנט נבחר לבסוף זוכה אחד ויחיד אשר בלט מעל כולם.
והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2025 בקטגוריית רכבי הפנאי בינוניים פרימיום' הוא – לקסוס RX.
זו השנה השלישית ברציפות בה אנו בוחרים להעניק את תואר 'אוטו השנה בסגמנט הפנאי בינוני פרימיום' ל-RX של לקסוס, וזה אומר די הרבה על הזוכה שלנו. מי שהתחיל את דרכו כפרשנות יפנית ליוקרה אמריקאית בתחום הפך ברבות השנים לאחד מהכלים הבולטים בסגמנט, ובצדק.
להבדיל מרכבי שטח, רכבי הפנאי מבוססים ברובם על שלדה אחודה במקום שלדה סולם – שינוי זה מאפשר להציע לנהגים איכויות נסיעה וניהוג קרובות לשל מכוניות מן השורה מחד, ממדים ומבנה שימושיים יותר מאידך – ברבות השנים יגלו יצרניות הרכב שזה מה שמרבית הלקוחות רוצים. לקסוס RX המקורי הוצג בשנת 1998 ולמעשה היה ממש מראשוני רכבי הפנאי בכלל, בתחום היוקרתי בפרט.
בהתאם, מדובר באחד מהדגמים הוותיקים ביותר בהיצע של היצרנית וגם אחד מן הפופולריים של מותג היוקרה היפני. הניסיון ארוך השנים בא לידי ביטוי ומיצוי בדור החדש (חמישי) של הדגם אשר הוצג בשנת 2022 ומוצע בישראל מסוף אותה השנה.
ראשית ישנו העיצוב – למרות שדגם זה נחשף לפני כמעט שלוש שנים הוא עדיין נראה עדכני ובולט בכביש, כאילו מדובר ברכב שרק הוצג. עיצובו החיצוני נועז, בולט ובוטה ביחס למקובל בקרב היצרנית – וזה נאמר באופן החיובי ביותר שניתן. המופע כולו דינאמי וספורטיבי, וזה רק מתעצם אם בוחרים בחבילת F-ספורט המוסיפה גימור ספורטיבי וחישוקים נאים.
המופע המרשים נמשך גם בתוך סביבת הנהג. כמצופה מלקסוס איכות החומרים מצוינת, ההרכבה הדוקה והשילוב בין תכונות אלה מייצר תחושת איכות ויוקרה עמוקה המלווה כל רגע בנהיגה. הסידור עצמו – לוח מחוונים מוקרן ומסך מולטימדיה הפונה לנהג, למשל – מייצר עניין ותחושה של מיקוד בנהג. אהבנו.
מערך המתלים כיאה ללקסוס מסדר ל-RX נוחות נסיעה מהטובות בסגמנט. הוא מצליח להתמודד בצורה מוצלחת כמעט עם כל סוג של שיבוש שיש לאספלט הישראלי להציע ובכך לבודד את הנהג והנוסעים מהנעשה תחת הגלגלים. יחד עם מושבים מוצלחים ובידוד רעשים מצוין מתקבל רכב נוח במיוחד בנסיעות ארוכות ובכלל.
בצד ההנעה, לקסוס RX מוצע עם מגוון רחב של יחידות הנעה היברידיות מתקדמות וחסכוניות. בגרסת הכניסה מנוע 2.5 ל' עם 250 כ"ס והנעה כפולה. במרכז ההיצע מתמקמת לראשונה בדגם יחידת הנעה היברידית-נטענת המציעה 309 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של יותר מ-45 ק"מ בפועל (67 ק"מ נתון מעבדה) במבחן דרכים מאומץ של 'אוטו'. בראש ההיצע עומדת גרסת טורבו-היברידי המעמידה לרשות הנהג לא פחות מ-371 כ"ס וביצועים מצוינים בהתאם (6.2 שניות ל-100 קמ"ש).
בקיצור, לקסוס RX הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) המציע שילוב של עיצוב חיצוני מרהיב, סביבת נהג מתקדמת, איכותית ויוקרתית יחד עם מגוון מערכות הנעה חסכוניות ונוחות נסיעה גבוהה במיוחד.
מכל הסיבות האלה, לקסוס RX הוא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2025 בסגמנט רכבי הפנאי בינוניים יוקרה'.