תחרות אוטו השנה 2025 הגיעה לסיומה. זו השנה ה-30 ברציפות בה התחרות מתקיימת, שלושה עשורים זה לא עניין של מה בכך. וכן, כבכל שנה, גם הפעם התכנסו מיטב הכתבים של אוטו לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחר הזוכה בתואר אוטו השנה.

הכתבה המלאה על ששת הפיינליסטים פורסמה כאן, ותוכלו לקרוא לעומק על תהליך הבחירה ולצפות בסרט המושקע שהכנו לכבוד המאורע. במאמר הנוכחי אנו מתמקדים בזוכה הגדול בתואר אוטו השנה של ישראל 2025: אקספנג G6.

צילום: יצרן

רגע לפני שנתחיל, נזכיר שוב כי כדי להיות ראוי לתואר 'אוטו השנה', הרכב המדובר לא צריך להיות הטוב, המתקדם או החסכוני ביותר. 'אוטו השנה' כן צריך להיות כזה המביא לשוק המקומי ערך מוסף בין אם מדובר בעיצוב, חדשנות טכנולוגית או מוביל מגמות בשוק הישראלי. אקספנג G6 החדשה עונה על הגדרות אלה ונוספות, מדובר ברכב מרשים במיוחד אשר זכה בתואר השנה באופן ברור למדי. 

אקספנג G6 הוא רכב כל חשמלי אשר משחק במגרש החם בשוק הישראלי, תחום בו קצב השינויים וההתפתחויות לא מפסיק להפתיע. ככזה, אקספנג מבוסס על פלטפורמה חשמלית-ייעודית מתקדמת ונשלטת תוכנה ומסמן "וי" על מרבית הסעיפים המצופים מרכב חשמלי מן השורה הראשונה. 




בכלל, ה-G6 הוא נציג המביא לידי ביטוי כמעט את כל התכונות שהופכות את הדגמים מסין לכל כך פופולריים בשוק הישראלי ומאתגרים עבור המותגים המסורתיים משאר מדינות המזרח, אירופה וארה"ב. קצב ההתרחשויות בסין כל כך גבוה עד אשר נדמה כי בכל שבוע צצה יצרנית חדשה ולא מוכרת מסין שמתיימרת להיות "הטסלה הבאה". מותג אקספנג בכלל ודגם G6 בפרט הם מהבודדים שמצליחים לצקת תוכן אל הצהרות מסוג זה. 

קודם כל הביטו בו. אקספנג G6 הוא רכב פנאי נאה במיוחד בזכות פרופורציות טובות ועיצוב ומתקדם. בניגוד לדגמים אחרים, כאן אין גימיקים עיצוביים, אלמנטים מוגזמים או יציאות מוזרות – פשוט עיצוב נקי וטוב. מי שבכל זאת מעוניין לתבל את ה-G6 יכול לבחור באחד מצבעי המרכב הנועזים, כמו הכתום שבתמונות למשל.

צילום: יואל שורץ

כנסו פנימה וה-G6 ימשיך להרשים אתכם. סביבת הנהג מאופיינת בקווים נקיים המייצרים מקום אלגנטי שנעים מאוד לשהות בו. הצביעה הדו-גונית מוסיפה לאווירה הנעימה, איכות החומרים טובה וכך גם איכות ההרכבה. 

המרחב מלפנים טוב ומושב הנהג מציע מגוון לא שגרתי של אפשרויות כוונון להשגת תנוחת נהיגה ראויה. בשורה השניה יש מרחב נדיב ביותר עבור הנוסעים, פתחי מיזוג ממוקמים היטב ואפילו אפשרות להטיית גב המושב. את הצד הפרקטי משלים תא מטען גדול ושימושי בזכות נפח של 571 ל' ומבנה יעיל. אהבנו.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: יואל שורץ

אקספנג G6 "אסף" גם כמה נקודות בזכות היצע גרסאות רחב אשר נותן מענה למגוון צרכים. כבר בגרסה הכניסה יש סידור מבטיח עם מנוע יחיד (258 כ"ס) וטווח נאה של 435 ק"מ בין טעינות. במחיר לא גבוה בהרבה ניתן לקבל את גרסת הטווח הארוך בעלת הספק של 286 כ"ס וטווח נדיב מאוד של 570 ק"מ. נתונים אלה נאים בפני עצמם, אלא שהם מרשימים באמת כאשר נזכרים כי נכון לכתיבת שורות אלה מחירו של G6 נמוך בעשרות אלפי שקלים ממחירו התחילי של טסלה מודל Y הבסיסי.

צילום: יואל שורץ

וכן, אם הזכרנו את המחיר, זה של אקספנג יוצא דופן על רקע עליות המחירים שחווה שוק הרכב הישראלי. לרוחב כל היצע הגרסאות של הדגם אקספנג G6 מציע מחיר תחרותי ותמורה מצוינת לכסף בשוואה לדגמים מסין בפרט, לדגמים מערביים במיוחד. המחיר לא בא על חשבון רשימת אבזור ארוכה – תאורת לד, גג שמש, תפעול חשמלי לגלגל ההגה, המושבים ודלת תא המטען, אוורו מושבים ועוד – או על חשבון הבטיחות שכן G6 הצליח מאוד במבחן הריסוק האירופאי (יורו NCAP) והשיג בו 5 כוכבים, הדירוג המירבי.

צילום: יואל שורץ

אה, ויש גם גרסת ביצועים למי שצריך עוד "קצת" דחף כשהוא לוחץ על דוושת החשמל. גרסה זו נהנית מהסוללה הגדולה (87 קוט"ש) ולכן גם מציע טווח נסיעה מרשים של 550 ק"מ. אל המנוע מאחור נוסף מנוע קדמי להספק מירבי משולב של 476 כ"ס והביצועים בהתאם: 4.1 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. על כך הוא מוסיף כיול מתלים שונה לשיפור היכולת בכביש המפותל באופן שבהחלט הפתיע אותנו לטובה.

צילום: יואל שורץ

בקיצור, אקספנג G6 הוא רכב פנאי חשמלי מוצלח המציע שילוב של עיצוב נאה, מרחב טוב לנוסעים, סביבת נהג איכותית, תא מטען שימושי ומגוון יחידות הנעה חשמליות עם טווח וביצועים מרשימים. כל זה מוצע במחיר תחרותי שהופך את התמורה ש-G6 מציע ללקוח למצוינת. 

מכל הסיבות האלה – אקספנג G6 זכה השנה בשני תארים. G6 הרוויח את התואר בסגמנט אליו הוא שייך: הוא 'אוטו השנה של ישראל בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים' אולם מעל ולפני הכל הוא הזוכה שלנו בתואר הגדול 'אוטו השנה של ישראל 2025'

צילום: יואל שורץ