להבדיל מהפרס הגדול, עליו זכאים להתחרות רק דגמים חדשים שהגיעו (ונבחנו) בשנה החולפת, בדיונים על הזוכים בקטגוריות משתתפים כל הדגמים הרלוונטים לקטגוריה ונמכרים בישראל. המתמודדים דורגו על פי פרמטרים מגוונים המהווים שיקול בקניית רכב: צריכת דלק, בטיחות, ביצועים, נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים, שימושיות, אבזור, תמורה למחיר ועוד. בכל סגמנט נבחר לבסוף זוכה אחד ויחיד אשר בלט מעל כולם.
והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2025 בקטגוריית משפחתיות גדולות' היא – BYD סיל.
יצרניות הרכב הסיניות פרצו לשוק הישראלי על גבי ההנעה החשמלית. לאחר שנים של השקעה בתחום הגיעה העת בתחילת העשור להסתערות הגדולות של היצרניות מסין – מאז תחילת העשור נוספו לשוק הישראלי עשרות מותגים חדשים שחלקם הצליחו יותר, וחלקם פחות. BYD לא הייתה היצרנית הסינית הראשונה להצליח בישראל – אבל ברגע שדגמיה נחתו על אספלט הישראלי היא זו שעשתה זאת הכי בגדול.
את ראשית הדרך ראוי לזקוף לזכות BYD אטו 3 שהפך כבר בשנת השיווק המלאה הראשונה שלו לדגם הנמכר ביותר בישראל בתחום החשמלי ובכלל. אלא ש-BYD היא יותר מדגם אחד, מוצלח ככל שיהיה. הנציגה המרשימה שלה בסגמנט המשפחתיות הגדולות היא BYD סיל, המכונית אשר לכבודה התכנסנו כאן היום.
הסיל שייכת למשפחת דגמי ה'אוקיינוס' של היצרנית ומבוססת על פלטפורמת E3.0 העדכנית של BYD. פלטפורמה זו משותפת גם לדגמי דולפין ואטו 3 אולם סיל מציגה את הסידור המודרני והעדכני ביותר שלה: הנעה אחורית או כפולה ומתלה רב חיבורי מאחור.
מעבר לסידור שמתחת לפח, גם העיצוב החיצוני בולט לטובה בין המשפחתיות הגדולות בכלל ובין דגמי BYD בפרט. מדובר במכונית סדאן גדולה – אורכה 492 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה 292 ס"מ – וזה כבר מוסיף לה לרושם ולהופעה. לסיל פרופורציות טובות ונכונות, חרטום נמוך ומחודד וחלק האחורי קצר אשר מייצרים לה מופע דינאמי, עדכני ומרשים. העיצוב הזה לא רק לשם היופי – הוא גם מביא לנתון גרר נמוך של 0.22cd בלבד.
סביבת הנהג מוצלחת מאוד. אהבנו את שילוב הצבעים המקורי הכולל גווני תכלת – בהחלט שילוב מרענן בתחום. הקווים עצמם נאים ביותר, מסך המולטימדיה המרכזי גדול ומרשים וניתן לבחור בתצוגה אנכית או אופקית בזכות כך שהוא מסתובב על צירו. מול הנהג, ובשונה מלא מעט דגמים בסגמנט, יש מסך גדול ואיכותי המשמש כלוח מחוונים, אהבנו.
היצע יחידות ההנעה של סיל מוצלח במיוחד לטעמנו. לכל הגרסאות סוללת 82.5 קוט"ש המאפשרות טווח נסיעה טוב מאוד – 570 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית ו-520 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה. במבחן הדרכים שערכנו לה בגרסת ההנעה האחורית הצלחנו להשיג יותר מ-385 ק"מ תחת עומס מבחן קיצוני, נתון מצוין. בנהיגה שגרתית ניתן לחצות את קו ה-450 ק"מ ללא קושי מיוחד. מרשים.
הצד השני של משוואת ההנעה נוגע למנועים. גרסת ההנעה האחורית היא מהחזקות בתחום: 312 כ"ס ו-36.7 קג"מ מייצרים לה ביצועים מהשורה הראשונה – 5.9 שניות ל-100 קמ"ש. לביצועים האלה יש כיסוי שכן התנהגות הכביש שלה מצוינת ממש בלי "אבל" ובלי "ביחס ל…" – מדובר במכונית מהנה לנהיגה נקודה. בראש ההיצע קיימת גרסת הביצועים כפולת ההנעה שכבר מעמידה לרשות הנהג 530 כ"ס ומסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד.
על התכונות האלה מוסיפה BYD סיל גם תמורה מצוינת לכסף המבוקש עבורה. מחירה נמצא בלב הסגמנט אולם היא מוצעת ברמת גימור ואבזור עשירות במיוחד: לצד מערך בטיחותי מלא יש גם גג שמש, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור וריפוד עור, מערכת שמע מבית דיינאודיו ועוד. בין האבזור העשיר, המחיר ההוגן, האיכויות בכביש וציון הבטיחות הגבוה (5 כוכבים ביורו NCAP) מתקבלת תמורה מצוינת לכסף.
בקיצור, מדובר במשפחתית גדולה איכותית, מאובזרת, בעלת ביצועים טובים, טווח נסיעה גבוה, התנהגות כביש טובה ועיצוב נאה – והכל במחיר הוגן בשוק המקומי המעניק לה תמורה טובה מאוד.
מכל הסיבות האלה, BYD סיל היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2025 בסגמנט משפחתיות גדולות'.