MG מוטור, חברה השייכת כידוע לקבוצת SAIC הסינית, חשפה רשמית בסין את הדור השני של ה-MG4. הדגם החשמלי, שהושק לראשונה בשנת 2022, מקבל כעת דור המשך בעל עיצוב חדש לחלוטין. השנה, הרכב צפוי להפוך לדגם הגלובלי הראשון של המותג ולמתוח עוד יותר את השמיכה הגאוגרפית של החברה אל אזורים נוספים. 


ה-MG4 החשמלי הראשון הוברג על פלטפורמה חשמלית טהורה בשם MSP, בניגוד לדגמים קודמים של MG שהתבססו על פלטפורמות של רכבי בנזין. באירופה, ה-MG4 הוא אחד מרכבי החשמל הסיניים המצליחים ביותר, אך בשוק הסיני המכירות אינן כה מרשימות. לצורך כך - ובמקום מתיחת פנים בלבד, הדור השני של הדגם יציע שינוי מקיף שימשוך לקוחות חדשים וידבר גם לטעמם של הלקוחות הסיניים.

ביצועים ושיפורים טכניים

בהתאם למידע שגיע לכלי התקשורת בגרמניה ממשרד התעשייה והמידע הטכנולוגי הסיני (MIIT), הדור החדש של ה-MG4 מצויד בסוללת LFP, אם כי תכולת האנרגיה שלה אינה נחשפת. ההספק של הרכב עומד על 120 קילוואט (163 כ"ס). נתון מרשים נוסף הוא ירידה משמעותית במשקל: הדגם החדש שוקל 1,485 ק"ג, לעומת משקל של 1,641 ק"ג בדור הקודם.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

בעוד שהדור הראשון של ה-MG4 היה בעל עיצוב ספורטיבי מובהק, הדור השני מאמץ קווים עיצוביים הדומים לאלה של ה-MG3 ההיברידי, שהושק בשנת 2024. לפי דיווחים של כלי התקשורת בסין, המעצבים של ה-MG4 החדש נתנו עדיפות לפרקטיות ולעיצוב על פני יעילות אנרגטית.

צילום: יצרן
 

גדול יותר, חזק יותר, מתקדם יותר

לפי דיווחים מהמזרח הרחוק, אורכו של הדור החדש עומד על 4.40 מטרים, רוחבו 1.84 מטרים, וגובהו 1.55 מטרים, עם בסיס גלגלים של 2.75 מטרים. בהשוואה לדור הקודם, הרכב התארך בכמעט 11 ס"מ ובסיס הגלגלים גדל ב-4.5 ס"מ. גם הרוחב והאורך של הרכב גדלו מעט, מה שעשוי לשפר את מרחב הפנים ונוחות הנסיעה.

בהתאם למדיניות של חברת MG, ישנה סברה שהמחירים לא יתייקרו ואם כן - לא בשיעור חד. כך שיש יסוד להניח שה-MG4 החדשה תישא תג מחיר דומה יחסית לזה המוכר לנו כיום בישראל. כאמור, נחכה לבשורה, פרטים ואבזור בגרסתו האירופית בהמשך השנה.