"זה היה סוף שבוע מדהים, המכונית הייתה פשוט פנטסטית," אמר פיאסטרי. "היום הופתעתי לגלות כמה שונים היו הצמיגים לעומת אתמול. אני מרגיש שקיבלתי את מה שמגיע לי בשבוע שעבר. אני ממש ממש שמח, ממש מרוצה. הצמיג הקשה היה טוב יותר ממה שמישהו ציפה".
המרוץ לא כלל תפניות דרמטיות, אך הוכרע על ידי אסטרטגיה ויכולת הנהגים לנהל את הצמיגים במרוץ שהיה על הגבול בין עצירה אחת לשתי עצירות. מקלארן בחרה בעצירה אחת בלבד לשני הנהגים, כמו רוב הקבוצות והבחירה השתלמה. נוריס, שהיה במרחק של כשלוש שניות מחברו לקבוצה בהקפות האחרונות, סבל מבעיות בלמים לקראת הסיום ונאלץ לגלגל את ה-MCL39 שלו בקושי רב לקו הסיום.
"עשיתי את הפתיחה שקיוויתי לה, אבל אז ג'ורג' עקף אותי בעצירות," אמר נוריס. "קצת חששתי, אבל השתפרנו בחלק השני. אוסקר נהג מצוין, הוא ראוי לניצחון הזה. אני שמח במקום השני, אלה נקודות מצוינות לי ולקבוצה." על בעיית הבלמים הוסיף: "זה היה הסיוט הכי גרוע שלי, איבדתי כמה שניות בשתי ההקפות האחרונות. זה היה קשה, אבל בסוף הצלחנו."

ג'ורג' ראסל, שפתח חזק, ניסה לאיים על נוריס עד הסוף ואף הצליח – לזמן קצר – לגבות ממנו את המקום השני במהלך שלב העצירות. אולם למקלארן היה קצב הרבה יותר גבוה, וראסל לא מצא תשובות. "זה תוצאה נהדרת, לסיים שלישי," אמר האנגלי ממרצדס. "ידענו שהמקלארנים קצת יותר מהירות מאיתנו, אבל השגנו עוד נקודות חשובות. מההתחלה הרגשתי שהאסטרטגיה של עצירה אחת אפשרית, ובסוף זה היה אפילו קל יותר ממה שציפיתי. זה היה אחד מסופי השבוע הכי טובים שלי ב-F1 עד כה."
העשירייה
הקשיים נמשכו ברד בול: מקס ורסטאפן סיים רביעי, מאותה עמדת זינוק, בלי להצליח באמת להיכנס למאבק על הפודיום. הוא סיפק קרב מעניין לקראת הסיום, כשנלחם עם לקלר מפרארי ולקח ממנו את המקום הרביעי. חברו לקבוצה, לוסון בילה את כל המרוץ מאחור, בלי סיכוי ממשי ללקט נקודות.פרארי הייתה בלב הסערה בסין, שלא מרצונה - ושלא מסיבות חיוביות (על זה בהמשך). במהלך המירוץ עצמו, כבר בהקפה הראשונה נוצר מגע בין שרל לקלר ללואיס המילטון: המונגאסקי המשיך למרות כנף קדמית פגומה וסיים חמישי, בעוד המילטון לקח סיכון עם שתי עצירות, רשם הקפות מהירות אך לא הצליח לסגור את הפער וסיים שישי.

עוד במירוץ ביצועים נהדרים לקבוצת האס, שמראה סימני התאוששות: אסטבן אוקון סיים שביעי ואוליבר ברמן עשירי, לאחר קאמבק בחלק האחרון. בעשירייה גם המרצדס השנייה של אנטונלי שסיים שמיני ואלכס אלבון תשיעי עם וויליאמס.

אדום יורד
דירוג הגרנד פרי הסיני השתנה משמעותית לאחר שהמכוניות של שרל לקלר ולואיס המילטון מקבוצת פרארי – יחד עם האלפין של פייר גאסלי – לא עברו את הבדיקות. המכונית מספר 16 נמצאה קלה ב-1 ק"ג מהמשקל המינימלי המותר (800 ק"ג), בעוד שלמספר 44 נשחקו רפידות הבלמים מעבר להיתר בשלושה מקומות שונים. זו הפעם הראשונה בתולדות ה-F1 שבה נפסלה קבוצה באותו מרוץ בשל שתי סיבות טכניות שונות.הדירוג המעודכן
לנדו נוריס מוביל את האליפות עם 44 נקודות, בעוד מקס ורסטאפן שני עם 36 נקודות. נקודה מאחור נמצא ג'ורג' ראסל, ומיד אחריו אוסקר פיאסטרי עם 34 נקודות. בדירוג הקבוצות, מקלארן מובילה בפער לא קטן עם 78 נקודות, אחריה מרצדס עם 57 ורד בול עם 36. וויליאמס רביעית עם 17 נקודות, בשוויון עם פרארי.תוצאות הגרנד פרי הסיני:
1. אוסקר פיאסטרי, מקלארן2. לאנדו נוריס, מקלארן
3. ג'ורג' ראסל, מרצדס
4. מקס וורסטאפן, רדבול
5. אסטבן אוקון, האס
6. קימי אנטונלי, מרצדס
7. אלכסנדר אלבון
8.אוליבר ברמן, האס
9. לאנס סטרול, אסטון מרטין
10. קרלוס סאיינז, וויליאמס