תחרות אוטו השנה הגיעה לסיומה, והשנה מדובר באירוע חגיגי במיוחד – זו השנה ה-30 ברציפות מאץ יצאה לדרך. כבכל שנה התכנסו גם הפעם כתבי 'אוטו' לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, הוכרז הזוכה הגדול בתחרות 'אוטו השנה של ישראל 2025'. בנוסף, לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות המרכיבות את שוק הרכב הישראלי.

להבדיל מהפרס הגדול, עליו זכאים להתחרות רק דגמים חדשים שהגיעו (ונבחנו) בשנה החולפת, בדיונים על הזוכים בקטגוריות משתתפים כל הדגמים הרלוונטים לקטגוריה ונמכרים בישראל. המתמודדים דורגו על פי פרמטרים מגוונים המהווים שיקול בקניית רכב: צריכת דלק, בטיחות, ביצועים, נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים, שימושיות, אבזור, תמורה למחיר ועוד. בכל סגמנט נבחר לבסוף זוכה אחד ויחיד אשר בלט מעל כולם.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2025 בקטגוריית הסופרמיני' היא – MG 3.




נתחיל מזה שנזכיר את העובדה כי MG 3 היא אחת משש הפיינליסטיות בתחרות אוטו השנה (הסרטון מעלה) והייתה מועמדת חזקה לקטוף את הפרס הגדול. לכן, כשהגיעה העת לדון בעניין סגמנט הסופרמיני הבחירה הפעם הייתה טבעית וקלה.

זהו הדור השלישי של MG 3, מכונית הסופרמיני של היצרנית הסינית בעלת השם הבריטי. הדור הראשון (2008) היה מבוסס על רובר 200 ששווקה בישראל בשנות ה-90'. הדור השני (2011) כבר היה יצירה עצמאית של MG תחת הבעלות הסינית ואף שווק בישראל. הדור השלישי? כבר סיפור אחר, קפיצת מדרגה של ממש.

צילום: יצרן

באוקטובר 2024 חשפה MG את הדור השלישי של מכונית הסופרמיני שלה על בסיס פלטפורמה חדשה ומודרנית לגמרי. פלטפורמה שאפשרה לה להטמיע מערכת הנעה היברידית מתקדמת וחסכונית (עוד עליה בהמשך), מערכות בטיחות אקטיביות כמצופה בעידן הזה. 

התוצאה מתחילה להרשים כבר במפגש ראשון בזכות עיצוב נאה ואתלטי למדי. ב-MG השכילו להציע אותה עם מגוון רחב של צבעי מרכב נועזים ובולטין לעין, שילוב שלהם עם קו העיצוב הספורטיבי מייצרים מופע מוצלח ומושך.

צילום: רונן טופלברג

מעבר לאיך שהיא נראית, מדובר במכונית נדיבה למדי – וזה יבוא לידי ביטוי כמעט בכל תחום. ראשית, ממדיה על הצד הגדול של הסגמנט: 411 ס"מ לאורך, 180 ס"מ לרוחב ובסיס גלגלים של 256 ס"מ. זה מאפשר מרחב נאות לנוסעים מלפנים ומאחור ותא מטען שימושי ונדיב בנפחו (293 ל'). 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: רונן טופלברג

בכלל, סביבת הנהג מסבירה פנים בזכות עיצוב נקי ומודרני המשלב באופן מוצלח מערך כפול מסכים – לוח מחוונים מוקרן ומסך למערכת המולטימדיה במרכז. אהבנו את שילובי הצבעים הנעים והערכנו את העובדה שחלק מן המערכות (מיזוג, למשל) מתופעלות באמצעות פקדים פיזיים.

צילום: רונן טופלברג

מערך ההנעה חריג מאוד לטובה. ה-3 מוצעת באופן בלעדי עם מערכת הנעה היברידית חדשה של היצרנית. זו משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ל' (102 כ"ס) למנוע חשמלי חזק (136 כ"ס) להספק משולב של 194 כ"ס. הכוח עובר אל הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם שלושה הילוכים והביצועים נאים: 8 שניות ל-100 קמ"ש על הנייר ותחושה נמרצת בפועל.

צילום: רונן טופלברג

כמובן, הצד השני של המשוואה ההיברידית הזו הוא החיסכון בצריכת הדלק. בזכות סוללה גדולה-יחסית בתחום ההיברידי MG 3 מסוגלת לנוע על חשמל לטווחים ארוכים להפתיע. ואכן, צריכת הדלק טובה מאוד – 15.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ של 'אוטו' זהו נתון נהדר. בנסיעות בוקר-פקוקות חצינו את ה-20 ק"מ לליטר.

צילום: רונן טופלברג

ואז מגיע אחד הקלפים החזקים של ה-3 – התמורה למחיר. על רקע גל עליות המחירים של התקופה האחרונה ה-3 מוצעת במחיר תחרותי, במיוחד בהשוואה להיברידיות אחרות. בנוסף, רשימת האבזור עשירה וכוללת חישוקים קלים כסטנדרט, מערך מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, לוח מחוונים מוקרן בקרת אקלים, אורת לד, מצלמות היקפיות, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. להשלמת התמורה גם אחריות של 7 שנים.

צילום: רונן טופלברג

בקיצור, MG 3 היא מכונית סופרמיני נאה, בעלת תא נוסעים מאובזר, מערכת הנעה היברידית חזקה וחסכונית המציעה תמורה טובה ואחריות מלאה לטווח ארוך במיוחד.

מכל הסיבות האלה, MG 3 היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2025 בסגמנט הסופרמיני'.

צילום: רונן טופלברג