התחזקות של BYD ופולסטאר
בתוך פלח הרכבים החשמליים (BEV), המותגים המובילים בחודש פברואר היו וולוו, BYD ופולסטאר. אמנם וולוו רשמה ירידה של 30% במכירות, אך BYD ופולסטאר דווקא התחזקו משמעותית עם עליות של 94% ו-84% בהתאמה. גם אקספנג ו-ליפמוטור בלטו עם מסירות של מעל 1,000 ו-900 רכבים, בהתאמה. בסך הכול, מסירות הרכבים החשמליים באירופה צמחו ב-26% בפברואר, והגיעו ל-164,000 יחידות, ובחודשים ינואר-פברואר חלה עלייה של 31% עם 329,700 יחידות – נתונים שמהווים שיא חודשי ושיא דו-חודשי, וזאת בניגוד למגמה הכללית בשוק הרכב, שרשם ירידה של 3% בפברואר ו-2% מתחילת השנה.הירידה של מודל Y והשפעתה על טסלה
למרות הגידול הכולל בשוק החשמליות, נתח השוק של טסלה ירד ל-9.6% בפברואר, כאשר נתח השוק הדו-חודשי שלה נחתך ביותר מחצי – מ-18.4% ב-2024 ל-7.7% בלבד. הסיבה העיקרית לכך, על פי האנליסט פליפה מוניוז, היא המעבר לגרסה חדשה של המודל Y, הדגם הנמכר ביותר של החברה. "כאשר יצרניות רכב משיקות גרסה חדשה של דגם קיים, הן לרוב חוות ירידה זמנית במכירות לפני שהן מתאוששות," מסביר. "לטסלה, עם היצע דגמים מצומצם יחסית, יש רגישות גבוהה יותר לירידות כאלו".בפברואר, מכירות מודל Y צנחו ב-56% והסתכמו ב-8,800 יחידות, בעוד מודל 3 ירד ב-14% ל-6,800 יחידות. לפי מוניוז, הירידה החדה של מודל Y מעידה שהבעיה המרכזית של טסלה אינה קשורה לפעילות הפוליטית של אילון מאסק, אלא למעבר לדגם המעודכן. "יהיה מעניין לראות אם וכיצד הביקוש יתאושש כאשר הדגם החדש ינחת בשוק האירופי," הוא מסכם.
טסלה מודל Y החדש הושק לאחרונה בישראל עם מחירים התחלתיים של כ-248 אלף שקלים לגרסאות בסיס. טווח הנסיעה נע בין 500 ל-622 קילומטרים בדגם לונג ריינג'.