להבדיל מהפרס הגדול, עליו זכאים להתחרות רק דגמים חדשים שהגיעו (ונבחנו) בשנה החולפת, בדיונים על הזוכים בקטגוריות משתתפים כל הדגמים הרלוונטים לקטגוריה ונמכרים בישראל.המתמודדים דורגו על פי פרמטרים מגוונים המהווים שיקול בקניית רכב: צריכת דלק, בטיחות, ביצועים, נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים, שימושיות, אבזור, תמורה למחיר ועוד. בכל סגמנט נבחר לבסוף זוכה אחד ויחיד אשר בלט מעל כולם.
והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2025 בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים' הוא – יונדאי קונה.
נתחיל בכך שנציין כי זו השנה השניה ברציפות בה יונדאי קונה זוכה בתואר אוטו השנה בסגמנט רכביהפנאי הקטנים, וזה כבר אומר משהו על איכותו וההצעה הכוללת של יונדאי בסגמנט. אז מה הופך אותו בעיינינו לכל כך ראוי לתואר?
ראשית, מאז הוצג לראשונה (שנת 2017) עיצובו של יונדאי קונה היה למאפיין הבולט ביותר שלו. בתקופה ההיא חלק גדול מדגמי יונדאי נטו עדיין לעיצוב "שגרתי" ולא ממש מרגש, ויונדאי קונה הנועז היה לנקודת אור בולטת באולם התצוגה של היצרנית. העניין הוא שלצד מופע מושך, היה ברור כי משהו בעיצובו נותר מעט בוסרי ולא שלם – כאן נכנס לתמונה הדור החדש.
יונדאי קונה החדש נחשף על בסיס פלטפורמה חדשה בשנת 2023 והצליח לשמור על מופע ייחודי מצד אחד, אך להביא פרשנות בוגרת ושלמה יותר לעיצוב המקורי. מלפנים ומאחור בולטות יחידות תאורה רוחביות (לד-יום) המוסיפות לו אופי ומראה מודרני וכמעט "חשמלי". יחידות התאורה המרכזיות משולבות בחיבור שבין הפגושים לכנפיים התפוחות המושחרות והכל מייצר מופע שקשה להתעלם ממנו.
אותה בגרות והתפתחות שאפיינה את העיצוב המשיכה גם לתחומים אחרים. קונה המקורי הציע מרחב נאה מלפנים אך היה צפוף למדי מאחור. הקונה הנוכחי משפר את ההצעה בתחום בזכות מידות נדיבות בהרבה: אורכו צמח ב-15 ס"מ, הרוחב ב-2 ס"מ ובסיס הגלגלים בלא פחות מ-6 ס"מ משמעותיים.
תוספת הסנטימטרים האלה הביא לכך שקונה הפך מאחד הכלים הצפופים בסגמנט לאחד המרווחים והשימושיים ביותר למשפחה. לראיה, גם תא המטען נדיב ביותר עם נפח של 460 ל'. המרחב העדיף מושג גם בזכות המעבר לפלטפורמה החדשה – זו תוכננה מראש כדי להתאים גם לגרסאות עם הנעה חשמלית ולפי יונדאי אפשרה סידור נכון ויעיל יותר של סביבת הנהג והנוסעים.
את האס האחרון שומר קונה למערכת ההנעה כיוון שכיום מוצע יונדאי קונה בישראל בגרסה אחת חסכונית במיוחד. מדובר ביחידה ההיברידית המוכרת של יונדאי אשר משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' למנוע חשמלי להספק משולב של 129 כ"ס. הצמד הזה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים ויכול להניב צריכת דלק מצוינת בתנאי יום-יום שגרתיים.
אגב יחידות הנעה מחושמלות, באופק כבר נראית הגרסה החשמלית שצפויה גם היא לעשות עליה ארצה בהמשך. לגרסה הבכירה והמסקרנת ביותר שילוב בין סוללת 65 קוט"ש למנוע חשמלי יחיד (הנעה קדמית, 218 כ"ס) המניבים יחד ביצועים מצויינים וטווח נסיעה חשמלי של מעל ל-500 ק"מ לפי WLTP. תוספת מעניינת להיצע המקומי שאנו מקווים לראות מגיעה בקרוב.
בקיצור, יונדאי קונה הוא רכב פנאי קטן בעל עיצוב מבריק מבחוץ, סביבת נהג נאה המציע מרחב טוב למשפחה ולמטען לצד מערכת הנעה היברידית חסכונית ויעילה.
מכל הסיבות האלה, יונדאי קונה הוא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2025 בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים'.