חודש מרץ 2025 הסתיים עם מסירתם של 26,685 כלי רכב, כך נמסר על־ידי איגוד יבואני הרכב* – נתון כמעט זהה לזה של פברואר, המסכם רבע שנה עם 97,909 מכוניות.

נתון זה גבוה  מזה של תחילת 2024 – אז חצי שנה שנה בתוך המלחמה, 89,042 מכוניות בשלושת החודשים הראשונים – נמוך מזה של הרבע הראשון של 2023, אז 106,820 מכוניות. מסירות מרץ לבדן גבוהות מאלה של מרץ 2024, אז 25,551 מכוניות. 

מגמות
כלל השוק. לאחר תום הרבע הראשון, ולאחר ינואר שכרגיל היה בהיקף גדול במיוחד, מסירות מרץ ממקמות את שוק הרכב בתחום של כ-25,000 יחידות.  

צילום: יואל שוורץ

רכב מחושמל. היקף המסירות של רכב חשמלי לאחר החודש השלישי עומד על 16.2% – טוב בחלקי אחוז מאשר מתחילת 2025, טוב הרבה פחות מאשר ברבעון הראשון אשתקד, אז 25.2%. כזכור, בדצמבר 2024 היה גידול משמעותי ביבוא הרכב החשמלי בגלל העלאת מיסוי וביטול הטבות, ואלה מצדם עשו את רכישתו לפחות אטרקטיבית מאשר עד סוף השנה החולפת. עם זאת, היקף החדירה של רכב היברידי-נטען גדל, וכך גם זה של הרכב ההיברידי הרגיל. רכב מחושמל קרוב מאוד כיום למחצית מהיקף המסירות. 

מקורות ייצור. רכב מסין מהווה רבע מכלל מקורות היצוא של מכוניות הנמכרות כאן, עם גידול קטן ביחס לשנה שעברה. היקף המסירות של רכב מדרום קוריאה גדל, כעת מעל 20%. גם שאר מקורות היצוא העיקריים – יפן, צ'כיה, ספרד – רשמו גידול. ההסבר כאן: בתקופה זאת אשתקד נמסרו 7305 מכוניות שיוצרו בתורכיה, ברבעון הראשון: 16 יחידות.

צילום: יצרן

מותגים. מתוך עשרת המותגים המובילים, שלושה מסין, ועדיין ארבעת הראשונים ותיקים. פרט ליונדאי, חמישה מותגים מסרו מעבר לשיעור הגידול בשוק, ובאופן משמעותי ביותר. 

*נתוני המסירות מתייחסים רק לרכב במשקל עד 3.5 טון המשווק על־ידי יבואני המותגים בישראל, ואינם כוללים נתוני מסירות של יבוא מקביל, זעיר או אישי. 

מותגים
יונדאי, מאז ינואר שוב ראשונה לאחר שעקפה את טויוטה (שעקפה אותה באמצע השנה הקודמת), עם גידול נאה, ואילו טויוטה במקום השני עם שיפור משמעותי ביחס ל־2024 והיקף מסירות מרשים במרץ. קיה יחידה בחמישייה הפותחת עם ירידה (שהתמתנה במעט). 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

ניסאן במופע הביצועים המרשים של החודש – מהמקום ה-14 למקום ה-7 וגידול מרשים בהיקף המסירות, כמעט פי 4 במספר כלי הרכב שנמסרו ברבעון הראשון השנה ביחס לזה של 2024. צ'רי, ג'אקו, סיאט וסקודה עם ביצועים טובים בשעה שמאזדה ובייחוד BYD בירידה משמעותית ביחס לרבעון הראשון של 2024.     

צילום: מערכת אוטו

מעבר לעשירייה
אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-מרץ 2025 (בסוגריים: נתוני ינואר-מרץ 2024): MG – 3007 יחידות (1958 יח'); מיצובישי – 2811 יחידות (3794 יח'); אקספנג – 2220 יחידות (782 יח'); סובארו – 1957 יחידות (1371 יח'); סוזוקי – 1686 יחידות (2939 יח').   

צילום: מערכת אוטו

רכב מחושמל, גם מותגים
נתוני המסירות של הרכב המחושמל בישראל נרשמים על־ידי אגף הרישוי לפי סוגי הנעה: חשמל; היברידי־נטען/בנזין ודיזל; היברידי רגיל. בניגוד למגמה העקבית בחמש השנים האחרונות של עלייה בהיקף המסירות של רכב חשמלי, ברבע הראשון של 2025 נרשמה ירידה משמעותית של 29.1%, מ־25.1% ל־16.2% בהיקף השוק. עם זאת, אלה נתונים טובים (במעט) מאשר בחודשיים הראשונים.

לאחר שנתיים של ירידה, מסתמנת עלייה במסירות של רכב היברידי-נטען, בעיקר בגלל ההיצע החדש בתחום המגיע מסין. נתח השוק של מכוניות בהנעה היברידית גדל באופן ניכר ובשיעור של 53.5%. כאן יצוין כי אקספנג רושמת גידול נכבד, גם במיקום, קרובה למובילה מזה שנתיים BYD. ביצועי לינק&קו מרשימים, וולוו נכנסת לראשונה לעשירייה הראשונה במסירות רכב חשמלי.  

צילום: מערכת אוטו
צילום: מערכת אוטו

חמש ארצות הייצור המובילות – ינואר-מרץ 2025 (מול ינואר-מרץ 2024)
ב־2024 הייתה סין ליצואנית הגדולה בישראל, מקדימה את דרום קוריאה שהייתה במעמד זה יותר מעשור. נתח השוק של מכוניות מתוצרתה הגיע ל־23.4% בסופה – ומגמה הגידול העקבי ממשיכה גם ברבע הראשון של 2025, עם קצת יותר מרבע מכלל המסירות. דרום קוריאה רשמה עלייה לאחר זמן רב, כעת חמישית, שאר המובילות שיפרו ביצועים. 

צילום: מערכת אוטו