ממדים ועמידה על הכביש
נתחיל מהבסיס: שני הדגמים יושבים על בסיס גלגלים רחב במיוחד (לפי ההערכות, מעל 300 ס"מ), ומציגים פרופורציות קלאסיות של מכונית GT – מנוע קדמי, הנעה אחורית (או כפולה), קו גג נמוך ושמשה משופעת. האורך הכולל? קרוב ל-520 ס"מ. לא רכב עירוני – רכב להצהרות, מקדם נוכחות.החזית כוללת את שפת העיצוב של ג'נסיס – פנסים דו-קוויים שנמשכים לאחור וגריל Crest רחב בתלת-ממד. הגריל בעיצוב חדשני: לא עוד "פה פעור" אלא סבכה שנראית כאילו שזורה ממיתרים מתכתיים. הפגושים נמוכים ורחבים, פתחי האוויר מודגשים – והמכסה מתוח ומשווה לרכב הופעה של מכונית בתנועה, גם כשהיא בעמידה.
בפרופיל רואים בברור את החשיבות לתיעול האוויר סביב המרכב; דלתות ללא מסגרות, רצועת מותן גבוהה וכנפיים רחבות. הגלגלים? 23", בעיצוב כוכב תלת־ממדי, עם חישוקים רחבים במיוחד שמרמזים שג'נסיס כנראה תזדקק פה למערכת בלימה מושקעת למדיי.
מאחור, סביבת העכוז, ספוילר "זנב ברווז" מובנה, פנסים מינימליסטיים עם החתימה הגרפית הקבועה של ג'נסיס, ודיפיוזר תחתון שמסתיר (או מדגיש) את מערכת הפליטה – רמז עבה לזה שלא מדובר רק ברכב חשמלי צמחוני.
תא נוסעים: יוקרה עם אג'נדה
הקופה שואבת השראה מעץ זית – כן, עץ זית – עם דיפונים שעברו חירור לייזר מדויק ותאורה אחורית שמבליטה את המרקמים שג'נסיס בחרו. הקונברטיבל הולכת למחוזות אחרים – צבעים עמוקים בהשראת ענבי קברנה, עור בצבע בורדו כהה, ודיפוני קריסטל שמחזירים אור טבעי.המושבים דקיקים אך תומכים, מצוידים בחגורות בטיחות אינטגרליות (כמו במכוניות מרוץ), מסכים לכל נוסע, גלגל הגה בעיצוב ייחודי עם חישוק תחתון מאלומיניום מוברש – ולא מעט פרטים שלדברי ג'נסיס מחדדים את העובדה שהרכבים שלהם מאוד "מדויקים" בירידה לרזולוציות.
אז מה עם המנוע, ומה בהמשך
ג'נסיס לא חשפה פרטים רשמיים. אבל לפי רמזים מהתצוגה, סביר להניח שמדובר בהנעה חשמלית מלאה – כנראה עם שני מנועים (קדמי ואחורי), הספק כולל שיכול לפלרטט עם 500 כ"ס, וטווח של כ-500 ק"מ בין טעינות - תלוי כמה לחץ תפעילו עליה. מערכות מתלים אקטיביות, היגוי אחורי ומערכת נהיגה חצי-אוטונומית – כל אלה כבר במפרט כמובן.ה-X Gran Coupé וה-X Gran Convertible הם לא עוד דגמי קונספט לעטר את קירות היצרן וחדרי המנכ"לים. זוהי כבר הכרזה, או הכרה בדור הבא - ולאן פניהם מועדות; ג'נסיס לא מסתירה את הנכונות שלה לשחק במגרש של פורשה, אסטון מרטין ו-BMW. עם עיצוב אולטרא מפואר וביצועים ברמה גבוהה מאוד, זה בהחלט נראה כמו שינוי בתפישה של הרכבים בקצה העליון של המותג.