לנצ'יה הכריזה על עדכון יחידות ההנעה של לנצ'יה אפסילון החדשה. העדכון נעשה כשנה בלבד לאחר שהכריזה על הדור החדש של אפסילון, המכונית הראשונה של המותג בעידן החדש תחת קבוצת 'סטלנטיס'. עם או ללא קשר, ההודעה מגיעה על רקע חוסר הוודאות והקשיים של קונצרן סטלנטיס בכלל והאתגרים שמציבים המכסים החדשים של הממשל האמריקאי בפרט עבור כמה ממותגי הקבוצה

הוכרזה, עודכנה
נזכיר, לנצ'יה אפסילון החדשה נחשפה לפני קצת יותר משנה (פברואר 24) על בסיס פלטפורמת CMP של סטלנטיס אותה היא חולקת עם מגוון דגמים כמו פיג'ו 208, סיטרואן C4, ג'יפ אוונג'ר ועוד. עיצובה החיצוני שונה באופן דרמטי מזה של אפסילון היוצאת – במקום המבנה הקופסתי בלנצ'יה הלכו על כל הקופה עם מראה רטרו-עתידני וספורטיבי באופיו.

בתחילת הדרך הוצגו שתי יחידות הנעה: גרסה היברידית-מתונה עם כ-100 כ"ס וגרסה חשמלית עם 156 כ"ס וטווח של עד 403 ק"מ. שתי גרסאות אלה זוכות לעדכון כעת.

צילום: לנצ'יה

במקרה של גרסת הבנזין בלנצ'יה מציינים באופן מפורש כי לא נעשה כל שינוי מכני למערך המוכר הכולל: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' בעל 3 ציל' לצעד מערך חשמלי-מתון הכולל סוללה קטנה ומנוע חשמלי צנוע (22 כ"ס). התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. עם זאת, כהכנה לתקן פליטת המזהמים יורו 7 הקרב התוכנה של יחידה זו עודכנה והתוצאה היא לא רק ירוקה יותר, אלא גם חזקה יותר עם הספק משולב של 110 כ"ס במקום 100 כ"ס בעבר.

הגרסה החשמלית נהנית מסוללה עם כימיה משופרת (ניקל-מגנזיום-קובלט) לצד שיפור ביעילות שאר מערכת ההנעה – לא נמסרו פרטים נוספים. בכל מקרה, על אף קיבולת הסוללה נותרה ללא שינוי (54 קוט"ש) טווח הנסיעה שופר ועומד כעת על 425 ק" בין טעינות – תוספת של 23 ק"מ ביחס לגרסה היוצאת.