לקסוס ES היא מכונית הסלון הוותיקה ביותר בהיסטוריה של היצרנית – הדור הראשון הוצג בשנת 1989, כמעט במקביל ל-LS הבכירה שייסדה את מותג היוקרה היפני. ובכל זאת, על אף שהייתה חלק מאולם התצוגה של היצרנית כמעט מיומה הראשון היא יועדה בעיקר לשוק הצפון אמריקאי ואופיה היה בהתאם. זה אומר שהבסיס נלקח לרוב מדגמים מקבילים של טויוטה (קאמרי, בעיקר) וההצעה שלה הייתה פחות עדכנית משל שאר הדגמים בהיצע, כולל GS המקבילה אך מתוחכמת יותר שהוצגה כמה שנים לאחר מכן.

בהתאם, כאשר בלקסוס החלו רשמית להתרחב גם אל השוק האירופאי האנין, ה-ES נשארה מעבר לים. כל זה השתנה עם הצגת הדור הנוכחי (שביעי) בשנת 2018 שלראשונה בהיסטוריה של המותג הוצג גם באירופה ובישראל. דור זה עדיין חולק את הבסיס עם טויוטה קאמרי העדכנית ושורשיו האמריקאים בולטים – אבל ניכר כי בלקסוס השקיעו בו מעט יותר, ויחד עם ההחלטה על הפסקת ייצור GS, ה-ES נותרה מכונית הסלון היחידה בהיצע של לקסוס.

צילום: לקסוס

ספינת דגל גלובלית
כעת, כאמור, מתכוננת לקסוס להצגת הדור השמיני של לקסוס ES, ואם לשפוט לפי ההצהרות מדובר יהיה בקפיצת דרך משמעותית עבור הדגם. 

לפי לקסוס, ES החדשה תהיה "ספינת דגל גלובלית", ומכאן ניתן ללמוד שני דברים. הראשון, דגם זה ימשיך להתפשט אל שווקים נוספים ויהיה למרכזי יותר בהיצע הדגמים של היצרנית – ובהתאם סביר להניח שימשיך במגמת הדה-אמריקניזציה שהחלה בדור היוצא.

העניין השני והמסקרן יותר נוגע לחלק של "ספינת דגל", מושג השמור לרוב לרכב הטוב, המתקדם והיקר ביותר שיש ליצרנית להציע. נכון להיום בראש ההיצע עומדת מכונית הפאר לקסוס LS, זו שייסדה את המותג ומכוונת להתמודד עם מיטב התוצרת האוטומטיבית (S קלאס, סדרה 7 וכו'). בכל דור ודור, ובדומה לנעשה אצל יצרניות אחרות, ה-LS הציגה קפיצה טכנולוגית ואיכויות מרשימות אשר חלחלו לאורך השנים מטה אל שאר היצע היצרנית. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: יצרן

עם זאת, לקסוס LS הנוכחית אשר הוצגה בשנת 2017 היא מכונית וותיקה מאוד במונחי תעשיית הרכב, בוודאי בתחום הצר של מכוניות הפאר – ותכניות רשמיות או אפילו שמועות על החלפתה אין. אם מכניסים את נתוני המסירות הנמוכים שלה למשוואה – אלפים בודדים בכל שנה בשוק היעד המרכזי (ארה"ב) – ובצמוד להצהרות היצרנית על ES החדשה, זה לא מן הנמנע שלקסוס מתכוונת לפרוש מן המרוץ בתחום היוקרה.

ומה אנחנו יודעים בשלב זה על ה-ES החדשה? לא יותר מדי. בלקסוס "טרחו" לפרסם תמונת טיזר אחת החושפת את הצללית של ES החדשה. החזית צפויה להיות אופיינית למותג, בעוד השינוי המרכזי יהיה בחלק האחורי שיהנה ממבנה דמוי-קופה אווירודינאמי. לנו הסיומת מזכירה מעט את זו של טויוטה פריוס החדשה, ואנו מתכוונים לכך כמחמאה.

לא ברור אם ES תמשיך להתבסס על פלטפורמת קאמרי, אולם סביר שכך או כך ה-ES החדשה תציע מערך עדכני של מערכות בטיחות, ממשקי מולטימדיה מתקדמים ויחידות הנעה עכשוויות. בנוגע לאלה, אנו מצפים לראות את ההיצע המוכר של היצרנית הכולל מגוון מערכות הנעה היברידיות ברמות חשמול שונות – מכ-225 כ"ס מיחידת ה-2.5 ל' המוכרת ועד לכ-345 כ"ס בגרסה הטורבו-היברידית המבוססת על מנוע ה-2.4 ל' החדש.