וולוו הייתה מהראשונות לאמץ מודל כל-חשמלי בקרב יצרניות הרכב הוותיקות. אלא שהשוק הגלובלי חווה האטה במסירות רכב חשמלי – וזה הוביל את השבדים לחשב מסלול מחדש, להחזיר את המנכ"ל היוצא ולצאת בשורת צעדי קיצוץ ראשוניים. 

בצד ההיצע, כבר תקופה שבוולוו מחזירים אל השולחן את הדיון על הנעה משולבת חשמל ובנזין והצגת קו מוצרים רחב יותר שאינו על טהרת החשמל כפי שהצהירו בעבר. לשם כך הציגה היצרנית מתיחות פנים נוספות לקו הדגמים המזדקן שלה: כלים כמו וולוו XC90 ו-XC60 הוותיקים זכו למגוון עדכונים בשנה החולפת – וכעת מגיע תורה של מכונית הסלון S90.

צילום: וולוו

עדיין כאן, לצד החשמלית
הדור הראשון של וולוו S90 (ירשה את S80) הוצג לראשונה בשנת 2016, וזוהי מתיחת הפנים המלאה השניה של הדגם. S90 המחודשת שומרת, כמובן, על פלטפורמת SPA הוותיקה ותוצע לצד מכונית הסלון החשמלית החדשה של היצרנית – וולוו ES90 – המבוססת על פלטפורמת SPA2 המתקדמת יותר.

חיצונית זוהי אותה S90 מוכרת, כאן במהדורה מלוטשת ועדכנית יותר. החזית כוללת סבכה חדשה, יחידות תאורה השומרות על חתימת התאורה המוכרת אך במופע מודרני יותר, פגוש שעוצב מחדש, מכסה מנוע חדש ועוד. גם מהצד בולטות חצאיות הצד והחישוקים החדשים. מאחור ניתן להבחין בסיומת חדשה לדלת תא המטען, פגוש חדש ויחידות תאורה מושחרות. בוולוו מציינים גם כמה צבעי מרכב חדשים שנוספו למבחר. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: וולוו

בסביבת הנהג נפגוש בלוח מחוונים מוקרן ומעודכן ובמסך מולטימדיה גדול מבעבר (11.2 אינץ'). לפי וולוו, המסך החדש מוצב באופן בולט יותר וקרוב אל הנהג ומונע באמצעות שבב חדש וחזק יותר מבית 'קוואלקום' אשר מאפשר גם עדכונים דרך האוויר (OTA). כמובן, בוולוו מדווחים גם על עדכון חומרי הדיפון השונים, תוספת צבעים ומקרמים שונים למבחר, שיפור בבידוד הרעשים ועוד – הכל במטרה להעניק תחושה יוקרתית ואיכותית מבעבר, כך וולוו.

צילום: וולוו

היצע מערכות ההנעה צומצם וכולל חלק מאותן יחידות הנעה מוכרות המבוססות על מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' של היצרנית. לגרסת הכניסה מערך היברידי-מתון והספק שנע סביב 250 כ"ס. לגרסה הבכירה מערך היברידי-נטען המוסיף מנוע חשמלי להנעה כפולה, הספק משולב של כ-450 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-80 ק"מ בין טעינות  

צילום: וולוו