המערכת החדשה מזהה את שאלות הגולשים ומספקת להם תשובות מדויקות מתוך המידע הקיים באתר. היא מסוגלת להמליץ על דגמי רכב שונים בהתאם לצרכי הלקוח ולתקציבו, להשוות בין אפשרויות שונות, להסביר על תכונות טכניות ומפרטים, ולהנחות את המשתמשים לשלב הבא בתהליך הרכישה.
מומחים מציינים כי שילוב בינה מלאכותית באתרי מסחר מקוון הופך בשנים האחרונות למגמה גלובלית. כלים חכמים אלה לומדים מהאינטראקציות עם המשתמשים ומשתפרים עם הזמן. הם מקצרים תהליכי קבלת החלטות, מספקים חווית שירות אישית יותר, ומפחיתים את הצורך בשיחות טלפון או פגישות פרונטליות.
עדית חן, סמנכ"לית מערכות מידע בלובינסקי, מסרה כי מדובר בצעד משמעותי בדרך לשירות לקוחות מתקדם. "הבינה המלאכותית מאפשרת לנו להציע מענה מהיר ומדויק לכל פנייה, בכל שעה ביממה", אמרה.
גיא כהן, מנהל מותג MG בישראל, הוסיף כי המערכת תסייע ללקוחות לנווט בין עשרות הדגמים והאפשרויות. "הכלי החדש מבטיח שכל לקוח ימצא את הרכב המתאים לו ביותר", ציין.
המערכת החדשה היא חלק ממהלך רחב יותר של הקבוצה להתאים את עצמה לעידן הדיגיטלי.
יצרני רכב מובילים כבר אימצו טכנולוגיות דומות של בינה מלאכותית לשיפור חוויית הלקוח באתרים שלהם. בין היתר שולבה השיטה בחברת טויוטה, פולקסווגן המשלבת כלי AI להשוואת דגמים וקבלת הצעות מחיר מותאמות, פורד עם מנגנון ייחודי למציאת רכבים משומשים, ניסאן עם ה"ניסאן אינטליג'נט אסיסטנט" ביפן ועוד.
גם מרצדס פיתחה מערכת בינה במסחר עם "מרצדס מי" להתאמה אישית של רכבים, BMW עם ה"BMW אינטליג'נט פרסונל אסיסטנט", הונדה בארה"ב, קיה בדרום קוריאה עם ה"קיה ג'נוסיס", וטסלה כמובן, מהחלוצות בתחום זה הנעזרת במערכות המבוססות על חיזוי צרכי לקוחות.