חברת Jetour, חטיבת רכבי השטח של יצרנית הרכב הסינית צ'רי, הודיעה על תוכניותיה להשיק את מכירותיה באירופה ברבעון השלישי של 2025. החברה מתכננת להתחיל במספר שווקים נבחרים ולפרוס את פעילותה ברחבי היבשת עד 2027. 

ג'טור מתמקדת ברכבי SUV עירוניים ושטח, עם טווח מחירים שנע בין כ-10,000 ל-50,000 דולר, וכן מציעה דגם עבודה, טנדר. רוב הדגמים מצוידים במנועי בעירה פנימית או מערכות היברידיות פלאג-אין, מה שמאפשר לחברה להימנע מהמכסים האירופיים המוטלים על רכבים חשמליים מתוצרת סין. החברה מתכננת להשיק את הרכב החשמלי הראשון שלה, Jetour T0, עד סוף 2026. 

צמיחה גלובלית ויעדים עתידיים

בשנת 2024, מכרה החברה כ-560,000 רכבים, עם יעד להגיע ל-800,000 מכירות ב-2025. כ-35% מהמכירות הגיעו משווקים בינלאומיים כגון אמריקה הלטינית, המזרח התיכון, רוסיה ואפריקה, והחברה שואפת להעלות את שיעור המכירות הבינלאומיות ל-50% מהסה"כ בשנים הקרובות. 

תחרות והתרחבות באירופה

כניסתה של Jetour לשוק האירופי מציבה אותה בתחרות עם מותגים סיניים אחרים שכבר פועלים באירופה, כגון BYD, אקספנג, ניו ו-צ'נגן. בנוסף, מותגים נוספים של צ'רי, כמו אומודה ו-Jaecoo, כבר החלו לפעול בשווקים האירופיים כידוע, השני משווק בישראל מזה תקופה.  

תוכניות לייצור מקומי

נשיא המותג, Ke Chuandeng, ציין כי אם ההשקה באירופה תצליח, החברה תשקול להקים מתקני ייצור מקומיים, מתוך הבנה שייבוא מתמשך מסין אינו "פתרון בר-קיימא לטווח הארוך".