הפרטים
בכל הנוגע לפלטפורמה עליה היא מבוססת בטויוטה לא מציינים זאת במפורש, אולם נדמה כי מדובר למעשה בגרסה מעודכנת בכבדות של פלטפורמת הדור היוצא (GA-K) אותה היא חולקת, בין היתר, גם עם טויוטה קמארי. ובכל זאת, כדי להתאים גם להנעה חשמלית בלקסוס מדווחים כי חלקים נרחבים ממנה תוכננו מחדש מן היסוד וכי היא תוכל לתמוך בטכנולוגיה העדכנית ביותר של היצרנית.
עיצובה החיצוני שונה בתכלית מזה של הדור היוצא שעדיין שמר על הסגנון האמריקני המוכר. העיצוב עוקב אחר הסגנון של דגמי התצוגה האחרונים של היצרנית והדגמים החשמליים שלה שכבר הוצגו, ובאופן רחב יותר גם כמה מדגמי טויוטה החשמליים. החזית מציגה סבכה אטומה בגרסה החשמלית וסבכה צרה בהיברידית, יחידות תאורה בעלות חתימת 'L' האופיינית של היצרנית, שילוב של צבע שחור באזור תאורת הערפל ועוד.
מהצד בולטות הדלתות המפוסלות וכפי שהיה ניתן לראות מהטיזר בשבוע שעבר בלקסוס הלכו כאן על צללית בסגנון קופה המוסיפה להופעה. מעבר למופע, בלקסוס מציינים כי הסיומת הזו מסייעת לה לשפר את היעילות האווירודינאמית של הדגם אך לא מספקת נתון.
המידות נדיבות למדי כאשר ES החדשה מציגה צמיחה בכל כיוון ביחס לדור היוצא. אורכה עומד על 514 ס"מ, רוחבה 192 ס"מ, גובהה 155.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 295 ס"מ. מדובר בתוספת של 16.5 ס"מ לאורך, 5.5 ס"מ לרוחב, כ-1 ס"מ לגובה ולא פחות מ-8 ס"מ משמעותיים לבסיס הגלגלים. משקל הגרסאות ההיברידיות נע בין 1,785 ק"ג ל-1,935 ק"ג בעוד החשמליות כבדות בהרבה עם משקל שנע בין 2,105 ק"ג ל-2,285 ק"ג, בהתאם לגרסה ורמת הגימור.
בפנים, מנועים
סביבת הנהג גם היא שונה מכל לקסוס אחרת. נראה שבלקסוס ויתרו על מסך ה-14 אינץ' המוכר בו משולבים פקדי המיזוג לטובת מסך חדש בגודל זהה במרכז ופקדי מיזוג אשר שולבו אל תוך הדשבורד – אלמנט שחוזר על עצמו גם עם פקדי השליטה על המושבים ובמקומות נוספים. בכלל, המופע של סביבת הנהג הזו נקיה ואלגנטית יותר מזו של מרבית דגמי היצרנית וכוללת פחות משטחים ואלמנטים עיצוביים כמו גם גלגל הגה נקי יותר למראה הנושא את שם היצרנית במקום הסמל המוכר.
מול הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ') ובלקסוס מציינים כי ES תומכת בקבלת עדכונים מאוויר (OTA). באופן מעניין, לפחות בחלק משווקי היעד, היא תוצע גם בגרסה בעלת שני מסכים צמודים כאש זה הימני אמור לשמש את הנוסע, כמובן. בלקסוס מציינים מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית כולל צבעי דיפון חדשים (ירוק, למשל), בידוד רעשים משופר מזה של הדור היוצא, שילוב מערכת שמע מתקדמת ואיכותית במיוחד ועוד.
היצע הגרסאות מתבסס על חמש יחידות הנעה, שלוש היברידיות ושתי חשמליות. בבסיס ההיצע ההיברידי גרסת 300h שבהתאם לשוק היעד תוצע עם מערך הכולל מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' (197 כ"ס) או 2.5 ל' (201 כ"ס, אירופה וארה"ב) עם הנעה קדמית או כפולה ותיבת הילוכים רציפה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.4 שניות בגרסת ה-2.0 ל' או 8.3-8.5 שניות עם מנוע ה-2.5 ל'.
גרסת 350h מוצעת עם אותו מנוע 2.5 ל' אך בזכות מערך חשמלי משופר ההספק עומד על 247 כ"ס והביצועים הם 7.8 שניות בהנעה כפולה או 8 שניות בהנעה קדמית.
ההיצע החשמלי מתחיל בגרסת 350e לה מנוע יחיד (הנעה קדמית) המפיק 224 כ"ס ומאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות. גרסת 500e מוסיפה מנוע אחורי להספק משולב של 343 כ"ס ולביצועים הטובים במבחר: 5.9 שניות ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה נמסר בתקן CLTC ובצמוד לחישוקי 19 אינץ' עומד על 685 ק"מ בהנעה קדמית או 610 ק"מ בהנעה כפולה. בתקן WLTP המקובל כאן ניתן לצפות לנתון שנע סביב ה-500 ק"מ.