הספורטאז', שהפך בעשורים האחרונים לרכב מבוקש בשוק הרכב המקומי עם כמעט 100 אלף יחידות על הכבישים, מצטרף כעת למשפחת הדגמים החשמליים של קיה הכוללת את הנירו, קרניבל, והסורנטו ההיברידי החדש, שהחל לקלוט הזמנות מוקדמות.
הגרסה החדשה מצוידת במערכת הנעה היברידית מסורתית של קיה, הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 160 כ"ס, בשילוב מנוע חשמלי בהספק של 44.2 קילו-וואט וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1.49 קוט"ש. יחד, מספקת המערכת הספק כולל של 210 כ"ס ו-35.7 קג"מ, המועברים לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בת שש מהירויות.
משך ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש נאמד ב-8.4 שניות, בעוד המהירות המרבית היא כ-184 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי נתוני היצרן היא 17.8 ק"מ לליטר בנזין.
על אף השדרוג הטכנולוגי, שומר הספורטאז' ההיברידי על מרחב פנים שימושי, בזכות מיקום הסוללה מתחת למושבים האחוריים. ממדי הרכב נותרו דומים: אורך של 4,515 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ, המבטיחים מרווח רגליים נדיב של 996 מ"מ בשורה השנייה ותא מטען בנפח 587 ליטר – הניתן להרחבה עד 1,780 ליטר עם קיפול מושבים.
שתי רמות גימור, אבזור עשיר
הספורטאז' ההיברידי יוצע בישראל בשתי רמות גימור:Urban – החל מ-194,900 שקל: כוללת שבע כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, שמירת נתיב, בלימה אוטומטית בצמתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מסך מולטימדיה 12.3" עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים דו-אזורית, מפתח חכם ובלם יד חשמלי.
Premium – החל מ-206,900 שקל: מוסיפה בין היתר מערכת ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה מאחור, מושבים חשמליים עם זיכרון, חימום להגה ולמושבים, דלת תא מטען חשמלית, חלון גג פנורמי וחישוקי 18".