על רקע עודף מותגי הרכב החשמלי החדשים (לפחות עבור שווקי המערב) מסין זה בהחלט מחזה מרענן לראות יצרנית רכב מערבית חדשה שמנסה את מזלה בתחום. כזו היא סלייט (SLATE) האמריקאית שמושבה במישגן ובין משקיעיה נמצא גם ג'ף בזוס. סלייט נוסדה בשנת 2022 ופועלת בשקט מתחת לרדאר מאז, ובכל זאת הספיקה לגייס כבר מעל ל-111 מיליון דולרים בסבב ההשקעות הראשון שלה. 

כעת, סלייט הכריזה לעולם על הדגם הראשון שלה: טנדר דו מושבי קטן יחסית וצנוע מידות. אורכו עומד על  קצת פחות מ-444 ס"מ, רוחבו 179 ס"מ, גובהו 176 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 277 ס"מ. לשם השוואה, פורד מאבריק הוא הטנדר הקטן ביותר בהיצע של פורד ולו אורך של כמעט 510 ס"מ ובסיס גלגלים של יותר מ-3 מטרים. בכל זאת, למרות הבדלי המידות כושר ההעמסה של הדגמים דומה עם כ-600-650 ק"ג בהתאם לדגם ולגרסה.

צילום: סלייט

חיצונית לטנדר החדש מופע תכליתי ונקי המורכב ממשטחים פשוטים, משחק עם חיפויי הפלסטיק להוספת עניין ומגוון צבעים והתאמות אישיות (עטיפות ומדבקות) להתאמה אישית של סגנון הרכב. גם סביבת הנהג נוטה לצד התכליתי מאוד – למעט לוח מחוונים קטן וגלגל הגה נטול כפתורים לא תמצאו שם יותר מדי.

צילום: סלייט

לפחות בשלב זה סלייט צפוי להגיע לשוק עם מנוע יחיד (הנעה אחורית) המפיק 204 כ"ס אשר מספיק ל-8 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש. גרסת הבסיס מצוידת בסוללת 52.7 קוט"ש לטווח צנוע של 240 ק"מ ואילו לגרסה הבכירה סוללת 84.3 קוט"ש לטווח מירבי של 384 ק"מ. לכל הגרסאות שקע טעינה בתקן של טסלה (NACS) המאפשר טעינה ביתית בהספק מירבי של 11 ק"ו וטעינה מהירה עד 120 ק"ו.

צילום: סלייט

אז מה הסיפור?
כמו שאתם רואים, סלייט לא מביאה לשולחן "עוד" רכב חשמלי עם נתונים מרשימים או גימיקים ברשימת אבזור. סלייט מנסה להציע תפישה חדשה בתחום – כמרומז משמה, כל דגם שיצא משערי המפעל של החברה יהיה למעשה דף חלק אותו יוכל הלקוח להתאים לצרכיו והעדפותיו.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: סלייט

כך למשל, לקוח שזקוק לכלי תחבורה זול ויעיל לעבודה או שימוש אישי יוכל לבחור בדגם הבסיס שיוצע במחיר התחלתי של כ-28,000 דולר בארה"ב. אם נתחשב בהחזרים שמשלם הממשל הפדרלי לרכב חשמלי (כ-7,500 דולר) מדובר באחד מכלי הרכב הזולים בארה"ב, בוודאי בתחום החשמלי. מחירו של אותו מאבריק מתחיל בכ-24,000 דולרים.

צילום: סלייט

אלא שאותו סלייט טראק יהיה, כאמור, הבסיס עליו יוכלו הלקוחות לבנות את הרכב שמתאים עבורם. כך למשל, ניתן לשנות את סוג המרכב: לצד מרכב הטנדר, סלייט יוצע גם בשני סוגים של מרכב פנאי עם מקום לחמישה נוסעים. 

לכל אחד מאלה ניתן להתאים אחד מסגנונות מוכנים מראש – וינטג', רכב גינון, גלישה, מונמך/מוגבה, מותאם לשטח ועוד – או לבחור מבין שלל אפשרויות התאמה אישית שנראה בלתי נגמר. כך למשל ניתן לבחור בעיטוף הרכב במגוון רחב ביותר של צבעים ובעיטוף מלא או חלקי, לבחור מבין מגוון מדבקות שונות, סוגי הפגושים, החישוקים, קשתות הגלגלים, מדרגות הצד ועוד. 

צילום: סלייט

הבחירה המרובה נמשכת גם בסביבת הנהג, שכאמור מגיעה כסטנדרט כשהיא נקיה מכל אביזר נוחות. ניתן להוסיף פתיחת חלונות חשמלית, לשנות את דיפוני הדלתות, להוסיף או להסיר תאי אחסון, לשנות את דיפון הדשבורד, גימור פתחי המיזוג, להוסיף מעמד לטאבלט אשר מתחבר למערכות הרכב השונות, לשדרג את גלגל ההגה ומערכת שמע ועוד – מגוון האפשרויות והשילובים באמת נראה בלתי נגמר. 

צילום: סלייט

אגב, בסלייט מציינים כי את מרבית השינויים ניתן יהיה לבצע גם לאחר הרכישה וכי היא תציע ותמכור את ה"ערכות" השונות להתקנה במרכזי השירות שלה או עם מדריכי עשה זאת בעצמך, וזה עוד שינוי מרענן.

המכירה המוקדמת החלה בארה"ב כעת עם דמי הזמנה על סך 50 דולר כאשר מסירות ראשונות מתוכננות לסוף שנת 2026.

צילום: סלייט