רבות דובר (ועוד ידובר) על הכניסה של יצרניות הרכב מסין אל שווקי המערב והאתגרים שהן מציבות ליצרניות המסורתיות. וכאשר התחרות בשוק הביתי נהיית קשה וסוערת, חלק מיצרניות המערב בוחרות להגיב בהגברת הלחץ על היצרניות הסיניות דווקא בשוק הסיני הצומח במהרה. 

כך הכריזה אודי על הקמת מותג רכב חדש, שלפחות בשלב זה מיועד לגבולותיה של סין בלבד. שמו של מותג הרכב הצעיר יהיה… אודי, אלא ששמו בלועזית יכתב באותיות גדולות בלבד (AUDI) ודגמי המותג החדש יופיעו ללא סמל הטבעות הכל כך מזוהה עימה.

צילום: AUDI

דגמי המותג מפותחים בשיתוף פעולה בין אודי לסאיק מוטורס הסינית, שכן הצמד פועל תחת מיזם משותף בין סאיק לפולקסווגן עוד משנת ה-80' המוקדמות. לפי אודי, הדגם הראשון יעשה שימוש בפלטפורמה מודולרית חדשה (ADV, פלטפורמה מתקדמת דיגיטלית) שפותחה בשיתוף סאיק. עוד מוסיפה אודי כי שיתוף הפעולה וחלוקת העבודה בין מרכזי הפיתוח בסין וגרמניה סייע לחסוך כ-30% מזמן פיתוח הדגם הממוצע.

צילום: AUDI

הכירו: אודי E5
הדגם הראשון שנחשף הוא אודי E5, מכונית שנעה בין מרכב האצ'בק מוארך לסטיישן או שוטינג-ברייק מקוצר ומעוצב. מדובר במכונית גדולה: אורכה 488 ס"מ, רוחבה 196 ס"מ, גובהה 148 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 295 ס"מ. מעבר לפרופורציות הייחודיות, המופע החיצוני שונה מכל אודי שאנו מכירים, ללא קשר לסוג ההנעה. המופע מתקדם ומודרני יותר מזה של דגמי אודי המוכרים, כולל אלמנטים ומשחקים מעניינים עם יחידות התאורה מחד על רקע מרכב בעל פיסול נקי ואלגנטי.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: AUDI

סביבת הנהג גם היא מתרחקת מהסידור המוכר של אודי ובמקומו יש ישנה סביבה מנימליסטית בסגנונה וכמעט נטולת כפתורים ופקדים פיזיים. מול הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן ולצידו מסך ענק נוסף בגודל 27 אינץ' המשרת את מערך המולטימדיה ואת הנוסע.

באודי מציינים כי לכבוד המותג החדש פותחה מערכת הפעלה חדשה עבור מערך המולטימדיה ולוח המחוונים. המערך כולו יופעל באמצעות שבבים מתקדמים של 'קוואלקום' וכולל אפשרות לעדכונים מהאוויר (OTA). בצד הטכנולוגי מונים באודי מערך בטיחות מתקדם כולל חיישני ליידאר, היגוי אחורי אקטיבי, מתלי אוויר ועוד.

צילום: AUDI

היצע מערכות ההנעה מגוון למדי ומשלב בין גרסאות הנעה אחורית או כפולה בהספקים של 299 כ"ס, 408 כ"ס, 578 כ"ס או 787 כ"ס. נתון הביצועים היחיד שנמסר – תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות – שייך ככל הנראה לגרסה הבכירה והחזקה ביותר.

צילום: AUDI

אודי E5 החדשה תוצע, לפחות בחלק מהגרסאות, עם סוללת 100 קוט"ש – זו מספקת טווח נסיעה של עד 770 ק"מ בין טעינות לפי תקן CLTC הסיני. בזכות שימוש בפלטפורמה בארכיטקטורת 800V באודי מדווחים על טעינה מהירה הטובה לכ-370 ק"מ בכ-10 דקות בלבד.  

צילום: AUDI