מי שעוקב אחר מרצדס בוודאי זוכר כי ה-E קלאס קיבלה גרסאות 43 AMG (עם 401 כ"ס ממנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ל') רק במרכב סדאן וסטיישן, כך שגרסאות ה-53 AMG משלימות את היצע הגרסאות ה"חמימות" לשאר תצורות המרכב של הדגם.
גרסאות 53 AMG החדשות מתבססות על יחידת ההנעה שהוצגה במרצדס S500 המחודשת – מנוע שש-בטור בנפח 3.0 ל', בעל שני מגדשים (מגדש טורבו רגיל ומגדש חשמלי). המנוע משתמש במערכת חשמל משנית במתח 48V להנעת כל האביזרים ההיקפיים (מזגן, הגה כח, משאבת מים וכמובן המגדש החשמלי) כך שהוא נטול רצועות. להתנעה והפקת החשמל אחראית יחידה בשם ISG, שהיא למעשה מנוע חשמלי/גנרטור המותקן על גלגל התנופה. יחידה זו יכולה לייצר עד 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ לטובת סיוע למנוע הבנזין, בעיקר כדי להתגבר על השהיית הטורבו המוכרת – היא לא מאפשרת תנועה בכח החשמל בלבד.
הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת תשעה הילוכים אוטומטית. ההנעה הכפולה מתבססת על מנגנון צימוד המשלב את הסרן הקדמי במקרה הצורך, ולא על דיפרנציאל מרכזי – ויש אפשרות להנעה אחורית בלבד.
למרות משקל עצמי לא מבוטל של 1845 ק"ג, זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש של E53 AMG קופה נמשך 4.4 שניות בלבד, וזאת לצד צריכת דלק של 11.9 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 200 גר' CO2/ק"מ. מפתיע לגלות כי ל-E43 AMG סדאן, לה משקל עצמי דומה (1840 ק"ג), נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים טובים יותר – 12.2 ק"מ לליטר ו-192 גרם CO2 לק"מ. פחות מפתיעה העובדה שהיא קצת פחות מהירה – 4.6 ש' למאה.
הנתונים המוזכרים מתייחסים, כאמור, ל-E53 AMG קופה; ב-CLS המשקל העצמי הינו 1905 ק"ג וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות, בעוד שב-E קבריולה המשקל העצמי הינו 1980 ק"ג וההאצה אורכת גם כאן 4.5 שניות, לצד תצרוכת דלק מעט גבוהה יותר (11.8 ק"מ/ל' ו-201 גר' CO2/ק"מ).