המכונית החדשה ארוכה מקודמתה בשמונה ס"מ (כעת 464) ורחבה בשניים (180), בעוד בסיס הגלגלים והגובה לא השתנו (270 ו-144 ס"מ בהתאמה). בקיה מבטיחים שיפור מורגש למרווח, בין היתר תודות לעיצוב חדש בתא הנוסעים, שמפנה יותר מרווח לראש, לכתפיים ולברכיים. התא גם מהודר מבעבר, ויציע מסך "8 מרכזי בכל הגרסאות. מערכת המולטימדיה גם מציעה תאימות למערכות קארפליי של אפל ואנדרואיד אוטו של גוגל.
באמריקה, קיה פורטה תוצע עם מנוע אחד - יחידת בנזין עם ארבעה צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר, הספק מרבי של 147 כ"ס ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ. זו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה שפותחה על-ידי קונצרן יונדאי. תיבה זו, כך מבטיחים בקיה, לא תסבול מתחושת ה"גומייה" ומהרעש האופייניים לתיבות רציפות, במיוחד בנהיגה נמרצת. זאת, בין היתר, תודות לשימוש בשרשרת במקום הרצועה המסורתית. נתוני ביצועים לא פורסמו, ונתון תצרוכת הדלק המשוער עומד על 15 ק"מ לליטר.
בישראל הפורטה מוצעת כיום עם מנוע 1.6 ליטר (130 כ"ס, 16 קג"מ) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. בשלב זה עדיין לא ידוע עם איזו יחידת כוח תגיע אלינו המכונית החדשה - מנוע ה-1.6 הוותיק, המנוע ה"אמריקאי" או מנוע חדש אחר. גם המחיר של הדגם החדש אינו ידוע. הדור הנוכחי מוצע בישראל במחיר של החל מ-131 אלף שקל.