בתחילת 2018 הגיע לישראל יונדאי קונה, רכב פנאי קטן (B-SUV) שהוצג בסוף 2017 בתערוכת פרנקפורט. עם אורך של 416.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ הקונה נמצא בצד הגדול יותר של דגמי הפנאי הקטנים, וקרוב למדי לקטנים שבקטגוריה הקומפקטית שלמעלה.

ההספק והביצועים – 177 כ"ס, 7.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש – טובים משמעותית מהמקובל בקטגוריה, וביונדאי ציינו כי דגם זה משלב בין אופנתיות לכוח. 

קונה הוצע בארץ בתחילת דרכו כאן רק בגרסה החזקה שכללה מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה. ב-2020 נזנחה גרסת ההנעה הכפולה, ויונדאי ישראל התמקדה בגרסת ההנעה הקדמית הזולה יותר. באמצע 2020 החל שיווק גרסה היברידית עם אותה חטיבת כוח המוכרת מאיוניק, המשלבת מנוע 1.6 ליטר אטמוספירי עם המנוע החשמלי, ליצירת הספק משולב של 141 כ"ס. גרסאות חשמליות נחתו בארץ במהלך 2018 לצורך תקינה, אבל לא שווקו. חוות דעת זו מתייחסת בעיקר לגרסת הטורבו-בנזין התואמת מבחינת עיצוב חיצוני וסביבת הנהג לגרסה ההיברידית של יונדאי קונה 2020. למבחן המלא של יונדאי קונה היברידי לחצו על הקישור.

יונדאי קונה 2020 החדש - חוות דעת
צילום: גיא שפרנט

בחניה 
גם שלוש שנים אחרי חשיפתו הקונה עדיין נראה עדכני, ועיצובו הספורטיבי מושך וצעיר ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה, גם בזכות חזית אגרסיבית עם פנסים צרים ו"רעים", וחישוקי "18 ברמות הגימור הגבוהות. ההופעה הצבעונית, בייחוד ברמת הגימור הגבוהה עם צבע שונה לגג, מוסיפה לא מעט.   

קל להתמצא בסביבת הנהג, אך עיצובה מיוחד פחות מזה החיצוני והיא אינה מזמינה – גם בגלל שילוב של חומרי פלסטיק נוקשים וגוונים כהים. מערך מולטימדיה מקורי עם צג 7" ניצב מעל סביבת הנהג, אך אינו נראה מודרני במיוחד. תנוחת הנהיגה נעימה.  

לרמת הגימור 'פרמיום' חישוקי "17, ל'פרסטיג'' ול'סופרים' חישוקי "18 וגם מפתח חכם. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים מהצדדים ומאחור ועוד. 

יונדאי קונה 2020 החדש - חוות דעת
צילום: גיא שפרנט

מאחור המרחב טוב, ובהמשכו תא המטען שאינו גדול במיוחד אך סביר ביחס לקטגוריה (361 ליטר), ובעל מבנה שימושי.

בתנועה 
כאמור, נתוני המנוע והביצועים – 177 כ"ס, 7.5 שניות ל-100 קמ"ש – מרשימים. בכביש אכן בולטת יכולתו של המנוע, וההתנהלות של הקונה נמרצת וזריזה מהמקובל. עם זאת, התיבה הדו-מצמדית מעט איטית בתגובותיה ואינה זורמת במיוחד. צריכת הדלק במבחן עמדה על 10.8 ק"מ/ל'.

בעיר, עם חישוקי "18, הקונה מעט קופצני, ומחוצה לה בולטים רעשי כביש ורוח. היכולת הדינמית טובה, והקונה זורמת בפניות, מתנהלת בקלילות, ולפעמים מפגינה אופי ספורטיבי ומהנה, גם אם ריסון המרכב אינו מושלם. 

יונדאי קונה 2020 החדש - חוות דעת
צילום: תומר פדר

תמורה  
הקונה נראה טוב בחוץ, והוא מציע מרחב נאה, שימושיות ואבזור הולם. הביצועים בגרסת הטורבו מצוינים, היכולת הדינמית טובה, אך הוא אינו מעודן או נוח. הגרסה ההיברידית מציעה על הנייר חסכון משמעותי בדלק וביצועים נאותים, מקבילים לשל איוניק החולקת את אותה יחידת הנעה. 

יונדאי קונה 2020 החדש: מחירון, רשימת גרסאות
יונדאי קונה 2020, טורבו, 1.6 ל', 'פרמיום' – 127,000 שקלים 
יונדאי קונה 2020, טורבו, 1.6 ל', 'פרסטיג'' – 134,000 שקלים 
יונדאי קונה 2020, טורבו, 1.6 ל', 'סופרים' – 137,000 שקלים
יונדאי קונה 2020, היברידי, 1.6 ל', 'פרמיום' – 140,000 שקלים
יונדאי קונה 2020, היברידי, 1.6 ל', 'פרסטיג' – 143,000 שקלים


יונדאי קונה 2020 החדש - חוות דעת
צילום: תומר פדר