איסוזו דימקס הוא השליט הבלתי מעורער של שוק הטנדרים הישראלי, לפחות בקטגוריית הטון. הקטגוריה, שפעם זכתה להטבת מס והצלחה מסחררת וכיום משחקת כינור שני לטנדרים הגדולים (מעל 3.5 טון), עדיין חשובה ובמקרה של איסוזו, שהיצע הרכב הקל שלה זעיר, קריטית.

הדור הנוכחי של הדימקס לא צעיר (הוצג ב-2012 ונמתח בסוף 2016), דור חדש הוצג כבר בחו"ל. ולמרות עוד לא הגיע לישראל, מעמדו בשוק לא נפגע - וגם מול מתחרים מושכים, מאובזרים או נוחים יותר, לא ברור מי יצליח להפיל את הדימקס מהסוס.

בחניה
אז כטנדר מצליח, מן הסתם ראיתם אותו בכל אתר בנייה, עסק קטן וגדול או סתם משייט על כביש 6. לא בטוח ששמתם לב, כי העיצוב לא השתנה רבות לאורך השנים ומלכתחילה היה די אפרורי ותכליתי. איסוזו בפירוש בחרה במראה טנדר פשוט על-פני עיצוב שטח קשוח של חלק מהמתחרים, אבל למה להתווכח עם מה שעובד?

איסוזו דימקס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איסוזו

בתא הנוסעים האיכות אינה מלהיבה וכך גם העיצוב, אבל הנדסת האנוש בסדר וכך גם המרווח. תנוחת הנהיגה לא אידיאלית בגלל הגה שמתכוונן רק לגובה ומושב שטוח מדי. מאחור המושב נמוך מדי והמשענת מעט זקופה מהרצוי.

בתנועה
לדימקס מנוע בנפח 1.9 ליטר (טורבו-דיזל כמובן), עם 163 כ"ס ו-36.7 קג"מ. יחידת הכוח לא מרשימה בגמישות או בכוח וגם בידוד הרעשים לוקה בחסר - נקודת תורפה לאורך חיי הדגם. מנגד כושר ההעמסה מכובד (1,050 ק"ג) וכושר הגרירה בדור הנוכחי עלה מ-2.5 ל-3.5 טון.

לבידוד רעשי מנוע לא מרשים מצטרפים לא מעט רעשי כביש ורוח. כיול המתלים רך יחסית ומספק ספיגה מכובדת של מהמורות בעיר ובשטח במהירות נמוכה. כאשר מהירות הנסיעה עולה הדימקס סובל מנסיעה קופצנית על כביש גלי ומספק חווית נהיגה מטלטלת. נסיעה עם מטען משפרת את המצב, אך עדיין משאירה טעם של עוד.

איסוזו דימקס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איסוזו

תמורה
מתיחת הפנים שאיסוזו דימקס עבר לפני מספר שנים לא הפכה אותו למצטיין הקטגוריה. נכון, כושר הגרירה מכובד וגם תצרוכת הדלק, אבל ביתר התחומים גילו ניכר. מאידך השוק הישראלי לא ממש שם לב, וקנה בהמוניו - אנחנו בכל זאת מקווים לשיפור מורגש עם הגעת הדור החדש בשנה הבאה.

איסוזו דימקס 2020: מחירון, רשימת גרסאות
איסוזו דימקס 1.9 ל' דיזל, ידני, S, ח.ק - 183,000 שקל
איסוזו דימקס 1.9 ל' דיזל, ידני, S, ד.ק - 193,000 שקל
איסוזו דימקס 1.9 ל' דיזל, אוט', LS, ד.ק - 220,000 שקל
איסוזו דימקס 1.9 ל' דיזל, ידני, 4x4 ,S, ד.ק - 220,000 שקל
איסוזו דימקס 1.9 ל' דיזל, אוט', 4x4 ,S, ד.ק - 235,000 שקל
איסוזו דימקס 1.9 ל' דיזל, אוט', 4x4 ,LS, ד.ק - 245,000 שקל

איסוזו דימקס 2020 החדש - חוות דעת
צילום: איסוזו