סקודה סופרב 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
סקודה סופרב, 1.5 ל' בנזין - החל מ-169,990 שקל
סקודה סופרב, 2.0 ל' בנזין החל מ-187,500 ש"ח
סקודה סופרב, 2.0 ל' דיזל החל מ-216,500 ש"ח
הדור הנוכחי, והשלישי במספר, של סקודה סופרב הוצג בתחילת 2015. במהלך 2019 עברה הסופרב מתיחת פנים שכללה בעיקר עדכוני עיצוב קלים, בחוץ ובפנים, ושינויי מפרט מסוימים.
הסופרב מוצעת בארץ עם מבחר מנועים ורמות גימור שונות, כאשר במסגרת מתיחת הפנים האמורה הוצגה גם גרסה היברידית-נטענת חדשה, סופרב iV, שהייתה אמורה להגיע לארץ לקראת סוף השנה.
סקודה סופרב, ראוי לציין, מככבת לרוב בראש טבלת המכירות בקבוצת המשפחתיות הגדולות, ונמכרת במספרים יפים על אף הנגיסה המתמדת של רכבי הפנאי בקבוצה זו.
בעמידה
סקודה סופרב הייתה, ונשארה, רכב נאה, ואלגנטי. הגרסה שלאחר מתיחת הפנים מציגה פרשנות מלוטשת ועדכנית לעיצוב המוכר של הדגם, ובזכות הממדים הגדולים לסופרב נוכחות משמעותית ומרשימה.
המופע האלגנטי בעל הקווים הנקיים ממשיך גם אל תוך תא הנוסעים. העיצוב מעט שגרתי, ולא תמצאו בסביבת הנהג אלמנטים עיצוביים ייחודיים, אך החומרים המשובחים ואיכויות ההרכבה הטובות יוצרות מקום שמאוד נעים לשהות בו. הנדסת האנוש, כמקובל בקונצרן, משובחת, ולקוחות חוזרים של המותג מיד ירגישו "בבית".
המרווח בסופרב מצוין, מלפנים הוא טוב מאוד ומאחור כבר מדובר במימדים אדירים, אם כי הנוסע במושב באמצעי יסבול מעט מתעלת ההינע הגדולה. תא המטען, כדרך המותג, גדול מאוד ( 584ל(', שימושי וכולל פטנטים רבים לעיגון וקיבוע חפצים.
מפרט האבזור עשיר כבר בגרסת הכניסה, ובגרסאות היקרות כבר מדובר ברכב שביכולתו לגנוב לקוחות גם ממותגי היוקרה. מפרט הבטיחות מצוין גם הוא, וכלל כסטנדרט בלימת חירום אוטונומית (מלפנים ומאחור), תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התראת עייפות נהג ועוד.
בנסיעה
הסופרב מוצעת, כאמור, ב-3 גרסאות שונות: מנוע 1.5 ל' טורבו בנזין (150 כ"ס), מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין (190\272 כ"ס) ומנוע 2.0 ל' טורבו דיזל (190 כ"ס). כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רובוטית בעלת 7 הילוכים.
הביצועים נעים בין טובים מאוד, בגרסת ה-1.5 ל', למצוינים בגרסאות הבכירות. הסופרב, על מנועיה השונים, מציעה ביצועים נמרצים לצד תצרוכת דלק נמוכה יחסית. במבחן הדרכים המאומץ רשמה הגרסה הנבחנת (2.0 ל', 190 כ"ס) 9 ק"מ לכל ליטר בנזין.
במסגרת מתיחת הפנים שופרה נוחות הנסיעה בסופרב, שהייתה טובה עוד קודם לכן. ספיגת המהמורות טובה, ריסון הפעולה מוצלח וגם במצבים חמורים לא הורגשו חבטות בתא הנוסעים, בייחוד במצב 'נוחות'.
סקודה סופרב אינה ננהגת באופן מושך, לא מפתיע בהתחשב במידותיה וייעודה. היא אינה נלהבת משינויי כיוון תכופים בנהיגה בוטה, וההגה עקר וקל. עם זאת, היא מאפשרת נהיגה מהירה, מאוד, בכל כביש, אגב יכולת נכבדה בפניות.
לסיכום
סקודה סופרב היא מכונית מנהלים מצוינת. היא מציעה רשימת אבזור נאה, מרחב פנים מצוין, שימושיות רבה, וכישורי נהיגה מכובדים.
הסופרב, ללא ספק, ממצבת עצמה ברשימה קצרה למדי של משפחתיות גדולות החייבות עיון לפני רכישה, ומציעה אלטרנטיבה ראויה גם לבנות סוגה ממותגי היוקרה, וללא מעט רכבי פנאי אופנתיים ומושכים יותר.