פיג'ו 2008 טורבו-בנזין 1.2 ל', 'אקטיב' – 128,000 שקלים
פיג'ו 2008 טורבו-בנזין 1.2 ל', 'פרמיום' – 135,000 שקלים
פיג'ו 2008 טורבו-בנזין 1.2 ל', 'GT ליין' – 144,000 שקלים
פיג'ו 2008 טורבו-דיזל 1.5 ל', 'אקטיב' – 130,000 שקלים
פיג'ו 2008 טורבו-דיזל 1.5 ל', 'פרמיום' – 139,000 שקלים
פיג'ו 2008 חשמלי, ’פרמיום' – 165,000 שקלים
רקע כללי
פיג‘ו הייתה אחת היצרניות הראשונות שהגיבה להצלחה של ניסאן עם רכב הפנאי הקטן (B-SUV) ג'וק, אבל פיג'ו 2008, שהוצג ב-2013 והוגדר גם כממשיכו של 207 סטיישן, היה קרוב מדי לאחרון ולא המריא. ב-2016 עבר הדגם מתיחת פנים, והעיצוב שונה מאוד, והדור השני, שראה אור ב-2019 סיים את התהליך והפגין הופעה מרשימה מאוד.
פיג‘ו 2008 מבוסס על פלטפורמה חדשה (EMP1) המשרתת את שלל הדגמים הקטנים של קבוצת PSA (פיג‘ו 208, אופל קורסה ועוד). פלטפורמה זו תוכננה כדי לאפשר הטמעת מערכות בטיחות מתקדמות ובעיקר תאפשר לצייד את הדגמים גם בהנעה חשמלית מלאה.
דגם זה משווק בישראל עם שני מנועי בעירה פנימית – דיזל בנפח 1.5 ליטר, בנזין בנפח 1.2 ליטר – שניהם מוגדשים, בעלי הספק של 130 כ“ס ומשודכים לתיבה אוטומטית עם 8 העברה. שיווקה של הגרסה החשמלית החל בחודש ספטמבר 2020 ולזו 136 כ“ס וטווח נסיעה מירבי של 320 ק“מ לפי תקן WLTP.
בעמידה
פיג'ו 2008 החדש אימץ אלמנטים עיצוביים מאחיו הגדול (3008) – בעיקר החזית הניצבת והנוכחת, "המותניים" האחוריות העולות, החלק האחורי המופגן, בממדיו היחסיים, הקווים הזוויתיים – וגם של דגמים עכשוויים יותר, כמו יחידות תאורה מלפנים בצורה של ניבי אריה (208, 508). מדובר באחד מרכבי הפנאי הנאים בסביבה, דבר המודגש ברמות הגימור הגבוהות המוסיפות אלמנטים עיצוביים בחוץ.
תא הנוסעים מרשים גם הוא, עשוי חומרים איכותיים בחלקו העליון ובחלקו האמצעי, ויוצר הופעה מהודרת מזו המקובלת במרבית הדגמים בסגמנט. בחלק התחתון ובדיפוני הדלתות החומרים נוקשים יותר. מבנה סביבת הנהג הוא מה שפיג'ו מכנה 'i-קוקפיט', ועיקרו הגה נמוך ולוח מחוונים מעליו. לוח המחוונים עצמו מוקרן בתלת-ממד ברמות הגימור הגבוהות, והמידע מוצג בעברית. האבזור עשיר, גם כאן בעיקר ברמות הגימור הגבוהות, וכך גם היצע מערכות הבטיחות המתקדמות.
המושבים נוחים וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. המרחב מלפנים מספק, אך מעט צפוף ביחס, שדה הראייה החוצה וגם הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינות. לחיוב נצטיין מספר רב של תאי אחסון. המרחב מאחור טוב — חבל שאין פתחי מיזוג וקו החלונות גבוה לקטנים. תא המטען בעל נפח נאה (405 ל‘) ושימושי מאוד.
בנסיעה
המנוע העיקרי בהיצע הוא טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 130 כ“ס, והתיבה היחידה כאמור אוטומטית עם 8 הילוכים. הביצועים נאים: 9.1 שניות ל-100 קמ“ש, 198 קמ"ש מרביים. זהו מנוע יעיל, הוא מגיב מיד, יש לו כוח זמין רב, לא צריך לאמץ אותו בכל מתאר רגיל וגם תחת עומס הוא מאפשר קצב טוב. צריכת הדלק במבחן עמדה על 13.2 ק“מ לליטר.
גרסת הדיזל יקרה במעט, ומתאימה למיטיבי נסועה, מוסיפה לאותו הספק מומנט גדול בהרבה (30.6 קג"מ מול 23.4 קג"מ בבנזין). הגרסה החשמלית יקרה, אבל מאפשרת תנועה שקטה מאוד וירוקה במיוחד, וטווח הנסיעה בפועל, 260-270 ק"מ, יעיל לשבוע עבודה אופייני.
פיג'ו 2008 מציע לנהג ולנוסעים נוחות נסיעה טובה, בעיר וגם בכביש הבין-עירוני, ומוסיף על כך בידוד רעשים מהטובים בקטגוריה, ליצירת איכות נסיעה כוללת נעימה. היכולת הדינמית טובה, וכבונוס 2008 אף מהנה לנהיגה.
לסיכום
פיג'ו 2008 מרשים בעיצובו, יש לו סביבת נהג מקורית עשויה היטב, הוא מאובזר היטב, תא המטען יעיל, ביצועיו טובים, ואיכות הנסיעה טובה בהחלט. מנגד, הוא מהיקרים בקטגוריה הזו. אחד מדגמי הפנאי הקטנים הטובים ביותר בישראל, כך נראה, מעניק, למרות מחירו, תמורה טובה.