טויוטה C-HR היברידי 'C-LUB' – מ-144,900 שקלים,
טויוטה C-HR היברידי 'C-ITY' – מ-146,900 שקלים
טויוטה C-HR היברידי 'C-HIC' – מ-150,900 שקלים
טויוטה C-HR היברידי 'LAUNCH' – מ-159,900 שקלים
רקע כללי
רמזים ראשונים לטויוטה C-HR קיבלנו כבר עם שורת מכוניות תצוגה ב-2014. דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של טויוטה – שני לראב4, הדגם הראשון בעולם מסוג זה (1994) – הוצג ב-2016, הגיע לישראל ב-2017, זכה כאן להצלחה רבה, ובסוף 2019 הגיעה לכאן הגרסה המחודשת שלו.
במתיחת הפנים נוספה להיצע חטיבת הכוח ההיברידית גרסה חזקה מזו המשווקת בארץ. החטיבה ההיברידית המוכרת, 1.8 ליטר, 122 כ"ס, צוידה בסוללות ליתיום יון, והיפנים דיווחו על עדכון מכלולי ההיגוי והבלימה ועל שיפור בבידוד הרעשים. טויוטה C-HR מוצע בישראל בגרסה היברידית אחת ובארבע רמות גימור.
בעמידה
העיצוב המקורי המוצלח והמאוד אגרסיבי של הרכב לא שונה מאוד עם מתיחת הפנים. הגרסה המחודשת שונה מקודמתה בפנסים חדשים עם תאורת לד, מיקום חדש לפנסי הערפל ושפת פגוש בצבע מרכב. יחידות התאורה מאחור נאות מאלה שלפני חידוש הדגם.
בתא הנוסעים העדכון עדין אף הוא. איכות החומרים בחלקים מסוימים שופרה, המולטימדיה חדשה וכוללת מתגים לקיצורי דרך, והנדסת האנוש בכללותה נאותה.
האבזור נאה כבר ברמת הגימור הבסיסית, ובמפרט חישוקי "17 ובקרת אקלים (ללא שלוחה לאחור), ובתחום הבטיחות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב.
המושבים חודשו (ולפי רמת הגימור, גם אפשרות לתפעול חשמלי ולריפוד עור) ותנוחת הנהיגה טובה. מאחור המרחב אינו גדול ויוצר אווירה אינטימית, ומרווח הראש מוגבל, תשלום מסוים על העיצוב. לתא המטען נפח של 297 ליטר והוא מעט קטן.
בנסיעה
חטיבת הכוח ההיברידית מבוססת על מנוע אטמוספרי 1.8 ליטר, ההספק המשולב 122 כ"ס ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 11 שניות. היכולת נאותה והיציאה מהמקום נעשית בזריזות רבה, אבל ככל שעולה המהירות, כך הרכב נמרץ פחות. הרעש הלא-מזמין עדיין מלווה אותו בהאצות, בעקיפות ובעליות, בעיקר בגלל התמסורת הרציפה. צריכת הדלק במבחן טובה למדי עם ועמדה על 14.7 ק"מ/ל'.
הרכב אינו מצטיין בנוחות הנסיעה בעיר, וזו טובה יותר מחוץ לעיר. השיפור בבידוד הרעשים מורגש, אך הרכב עדיין אינו שקט מבחינת רעשי כביש ורוח. בנסיעת שבילים הוא אינו "מרגיש בבית".
פעולות ההיגוי והבלימה זורמות מאשר בדגם זה לפני מתיחת הפנים, אך הן עדיין אינן מדויקות במיוחד, והדבר בולט בעיקר בבלמים. עם זאת, היכולת הדינמית טובה.
לסיכום
הקלף החזק של רכב הפנאי הקומפקטי הזה היה ונותר העיצוב. C-HR אינו הטוב או היעיל בקטגוריה, וחטיבת הכוח אינה עומדת בציפיות שיוצר המראה הספורטיבי, אבל עדיין מדובר בדגם שהוא מהבולטים ביותר בתחום – זאת בזכות העיצוב החיצוני, המראה הפנימי והאבזור הנכון.