יונדאי i20, טורבו, 1.0 ל', 'פריים' – 106,900 שקלים
יונדאי i20, טורבו, 1.0 ל', 'פרסטיג'' – 106,990 שקלים
יונדאי i20, טורבו, 1.0 ל', 'פריים פלוס' – 108,900 שקלים
יונדאי i20, טורבו, 1.0 ל', 'סופרים' – 111,900 שקלים
יונדאי i20, טורבו, 1.0 ל', 'סופרים פלוס' – 115,900 שקלים
רקע כללי
בשנת 2020 חשפה יונדאי את הדור השלישי של i20, הסופרמיני שלה שהוצגה לראשונה בשנת 2008.
מידותיה של i20 דומות לאלה של הדור היוצא, מציבות אותה בצד הגדול יותר של הקטגוריה: בסיס הגלגלים צמח ב-1 ס"מ (258 ס"מ), האורך גדל ב-0.5 ס"מ (404 ס"מ), לרוחב נוספו 4 ס"מ משמעותיים (177.5 ס"מ) ואילו הגובה ירד ב-2 ס"מ.
בישראל i20 מוצעת עם מנוע אחד: טורבו-בנזין 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, המפיק 100 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים. למנוע נתונים דומים לאלה שבדור היוצא, אך מדובר במנוע חדש מסדרת 'סמאטרסטרים' של היצרנית. היצע רמות הגימור לעומת זאת רחב ויש חמש כאלה נכון להיום (שיווק 'אינטנס' הבסיסית הופסק בשלב זה).
השיווק בישראל החל באפריל 2021.
עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
עיצובה החיצוני של i20 שונה מקודמה, מדובר במכונית בעלת נוכחות ופרופורציות דינאמיות, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות ובצבע המתאים.
גם המופע של סביבת הנהג מתקדם בהרבה, ובכל רמות הגימור מסך מולטימדיה גדול יחסית (8 אינץ'), וברמות הגימור הגבוהות גם לוח מחוונים מוקרן. איכות החומרים פחות מרשימה והצבע האחיד (שחור) והיעדר גיוון חומרים יוצר פנים רכב פשוט. לחיוב נציין את הנדסת האנוש המוצלחת לרוב.
המרחב מלפנים טוב, אך את מושב הנהג מרבית הבוחנים לא אהבו. המרחב לנוסעים מאחור טוב מאוד ביחס לדגמי הסגמנט, למעט מרווח הראש הסביר-בלבד. תא המטען, שנפחו 352 ליטרים גדל ביחס לזה הקודם (ב-51 ל'), והוא לאחד הגדולים והשימושיים בסגמנט.
בתחילת דרכה שווקה גם ברמת גימור 'אינטנס' עם מערכת התרעה בהתקנה מקומית, אך כיום בכל רמות הגימור מפרט בטיחותי הולם הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב. רמת הגימור הבכירה ('סופרים') כוללת בנוסף מערכת בלימה בתנועה חוצה לאחור ובצומת, שמירה על מרכז נתיב ועוד. ה-i20 טרם נבדקה על-ידי יורו NCAP.
רמת הגימור 'פריים' מכוונת בעיקר לציי רכב ואבזורה בסיסי. 'פרסטיג'' שעולה רק 90 שקלים יותר תוסיף (על מערכות הבטיחות ומסך המולטימדיה) גם חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ', תאורת לד-יום, תא אחסון בין המושבים, שמשות כהות מאחור ועוד. 'פריים פלוס' מוסיפה בעיקר גג בצבע שחור ומלבד זאת אבזורה דומה לזה של 'פריים' הבסיסית.
רמת הגימור 'סופרים' מוסיפה לוח מחוונים מוקרן, חישוקי 17 אינץ', תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ועוד. 'סופרים פלוס' מוסיפה את אבזור הבטיחות שהוזכר וגג בצבע שחור.
ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
מנוע ה-1.0 ליטר (100 כ"ס, 17.5 קג"מ) מפתיע עם ביצועים טובים ונמרצים למדי במרחב העירוני, אך כשיוצאים מחוץ לעיר וככל שעולה המהירות, הקצב יורד משמעותית ובכבישים הבין-עירוניים הביצועים מספקים, לא הרבה מעבר. תיבת ההילוכים פועלת לרוב חלק, אך איטי. צריכת הדלק טובה אך לא מתעלה: 11.7 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ.
לפחות בגרסה שנבחנה ('סופרים פלוס') נוחות הנסיעה לא הרשימה, תוצאה של שילוב צמיגים בחתך נמוך וכיול מתלים נוקשה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת אך עדיין תחום זה אינו הצד החזק של i20. בנוסף, בידוד הרעשים בינוני.
היכולת הדינמית נשכרת מאותו כיול נוקשה; I20 מציגה יכולת גבוהה בכביש המפותל ומתנהגת היטב. הבלמים פחות הרשימו.
סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
יונדאי i20 החדשה היא מכונית טובה מזו שהחליפה: עיצובה נאה ומרשים, היא מרווחת לנהג, לנוסעים ולמטענם ויכולתה הדינמית טובה. לחובתה עומדות נוחות נסיעה ובידוד רעשים ברמה בינונית, ביצועים סבירים בלבד ואיכות חומרים שלא הרשימה.
ובכל זאת, בכל הקשור למרחב לנוסעים ומטען ה-i20 היא אחת הטובות בסגמנט, כך שמי שחפץ בסופרמיני מרווחת מדובר בהצעה ששווה לשקול.
בהקשר זה, i20 ברמת גימור 'פרסטיג' מציעה את האיזון הטוב ביותר בין מחיר-אבזור-בטיחות בהיצע הקיים של הדגם בישראל וזו רמת הגימור המומלצת שלנו. רמת הגימור 'סופרים פלוס' מוסיפה אבזור נוחות ובטיחות מכובדים, אך מחירה קרוב לזה של מתחרות מוכשרות במיוחד.