כארבע שנים לאחר שהגיע הדור הנוכחי של פיג'ו 2008 אלינו, אני לוקח את הדגם הזה למבחן דרכים, הפעם במהדורה מחודשת. 

בפעם הקודמת הרכב הגיע להר הצפוני ביותר ואילו הפעם הנסיעה לכיוון הערבה, כי כזה אני, מסביר פנים לתייר ולמכונה. 

פיג'ו 2008 מחודש
צילום: אוהד אלגוב
 

תקציר מנהלים. בקיצור

דגם הפנאי הקטן פיג'ו 2008 נחנך ב-2012, הדור השני-נוכחי הושק ביוני 2019 ומתיחת פנים הוכרזה במאי 2023. הדגם הנוכחי מיובא לישראל מאפריל 2020, והמהדורה המחודשת משווקת בישראל מזה זמן.

מתיחת הפנים כוללת שינויים במרכיבים החיצוניים – סבכה, יחידות תאורה, פגושים – ובחזית הלוגו החדש ל פיג'ו. עיקר השינויים בתוך הרכב הם במולטימדיה: צג "10 במקום "7 ברמות האבזור הנמוכות, נוספו קישוריות. אין שינויים במפרט הטכני ביחידת הכוח ובמערך המתלים. 

למבחן קיבלנו את פיג'ו 2008 בגרסת טורבו-בנזין 1.2 ליטר וברמת האבזור 'GT', וזו עולה 159,000 שקלים. 

פיג'ו 2008 מחודש 2024
צילום: אוהד אלגוב
 

מה כן חדש. ואיך

העיצוב נשאר נהדר כשהיה, ומתיחת הפנים של אמצע החיים גרמה לרכב הפנאי השיקי להיות מדליק עוד יותר. תרתי משמע. יש יותר תאורה בדמות טופרי אריה שמספרם וממדיהם גדלו, ובכלל תאורת החזית חדשה לגמרי, כולל הסבכה חדשה וכאמור הלוגו הכי עכשווי. 

בסביבת הנהג תא הנוסעים כמעט ולא השתנה, אם יש מספר שינויים חשובים – הראשון הוא צג המולטימדיה שגדל ברמת האבזור הזאת (קודם רק ב-'GT Pack'), ונראה מתאים לתקופה הזאת בה מסכים כמו של מחשב נייד הם חלק טבעי בסביבת נהג. 

השינוי השני לא פחות חשוב מכיוון שהצימוד לנייד גם באפל קארפליי וגם באנדרואיד אוטו, הינו אלחוטי – לא עוד כבלי טעינה/הזנה שמסתובבים חופשי והשיפור מועצם עם משטח טעינה לנייד. שינוי נוסף נעשה בבורר ההילוכים שנעשה קטן מאוד ומשתלב היטב בקונסולה המרכזית שבין הנהג לנוסע; אסתטי יותר ומאפשר נגישות טובה יותר לתא האחסון שלפניו. שינויים נוספים נעשו בלוח המחוונים המוקרן והתלת-ממדי ובטקסטורות המושבים. 

פיג'ו 2008 מחודש סביבת נהג
צילום: אוהד אלגוב
 

מה לא חדש. ואיך

איכות החומרים טובה ביחס למקובל בסגמנט, בחלקים העליונים החומרים רכים ונעימים בכלל ברוב האזורים, ואליה מצטרפות איכויות הרכבה וגימור טובות. ב-'GT' גם חומרי דיפון במרקם של סיבי פחמן לאורך הדשבורד, ותאורת האווירה נאה מאוד. רמת האבזור הזאת יוצרת תחושה של רכב פרמיום, כאשר לכל אלה מצטרף ריפוד מושבים נאה ונעים.

המושבים עצמם נוחים, הן הבסיס והן משענת הגב, אך אין כיוון לגב התחתון והתמיכה בסדר בלבד. בכל הנוגע למרחב מלפנים, הוא סביר מינוס בגלל קונסולה מרכזית רחבה. שדה הראייה החוצה אינו מתעלה. חיסרון נוסף הוא בנוחות הכניסה והיציאה, בגלל שהמפתח אינו גבוה מספיק; הגג נמוך, ואילו הסף גבוה ורחב. 

פיג'ו 2008 מחודש מושבים אחוריים
צילום: אוהד אלגוב

מאחור, המושבים נוחים והמרחב טוב ביחס לסגמנט, עם מרווח ראש מעולה, מרווח הברכיים ראוי וכך גם לכפות הרגליים. לחובתו נרשמו שאין פתחי מיזוג ומשענת יד.

בכל הנוגע לאחסון יש די והותר מקום, ביחס לרכב פנאי קטן, ולתא המטען נפח מכובד מאוד של 405 ליטר. לשם השוואה, נפח זה גדול מזה של דגמים סיניים בקטגוריה מעל, גם שתיים, עניין המועצם על-ידי גלגל חלופי המוצע כאן (ולא שם).

מחירים, אבזור. פיג'ו 2008 מוצע בשלוש רמות אבזור: 'אקטיב' שמחירה 146,000 שקלים; 'אלור' המחליפה את 'פרמיום' ומחירה 149,000 שקלים; 'GT', שמחירה 159,000 שקלים. באבזור: תאורת לד מתקדמת, חישוקי "18, גג זכוכית וצביעה דו-גונית, מצלמות מלפנים ומאחור, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים. בבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

פיג'ו 2008 מחודש אבזור
צילום: אוהד אלגוב
 

יחידת כוח אחת. מוכרת

הדגם המחודש מוצע במספר גרסאות מנוע, כולל טורבו-בנזין 1.2 ליטר – מספר רמות הספק, עם ובלי מערך היברידי-מתון – גם בהנעה חשמלית. 

בישראל כעת רק עם מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 130 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-23.4 קג"מ ב-1750 סל"ד. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, ההנעה קדמית, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9.1 שניות והמהירות המרבית 203 קמ"ש. 

יחידת הכוח הזאת יעילה ונעימה גם אם נתוני המנוע והביצועים אינם מרשימים בעידן החשמלי הנוכחי. בינינו, האצה כזאת מהמקום היא אחלה לגמרי, ועקיפות נעשות בקלות הודות למומנט הנאה ולזמינות שלו. בנוסף, השילוב מנוע/תיבת הילוכים מצוין, ורק לעיתים התגובה אינה חדה ממש.

צרירת הדלק דומה לזו שהתקבלה במבחן הקודם: 13.4 ק"מ/ל'; בכל זאת, אותה יחידת כוח.

פיג'ו 2008 מחודש צריכת דלק
צילום: אוהד אלגוב
 

היתרון הגדול. והכפול

כיול המתלים טוב בהחלט, ורוב המפגעים נספגים בצורה ראויה, עם כוכבית של 'ביחס לסגמנט'. ברמת האבזור הזאת צמיגים בחתך נמוך יחסית – 215/55-18 (באחרות, חישוקי "16 ו-"17) – והתוצאה נאה יותר לעין, בעיקר מבטיחה רמת אחיזה גבוהה יותר, אבל דופן צרה יותר עוזרת פחות בספיגת מהמורות. ועדיין, נוחות הנסיעה הרשימה לטובה, הן בעיר ובעיקר בכביש הבין-עירוני. שם אגב, מפגין רכב הפנאי הזה עוד יתרון ביחס למקובל בסגמנט – בידוד הרעשים פשוט מוצלח. 

פיג'ו 2008 הוא רכב שקל מאוד לנהוג בו מהר במתווה מפותל והוא עושה את זה בכיף. היכולת הדינמית גבוהה, זוויות הגלגול מתונות מאוד, רמת האחיזה טובה מאוד.

פיג'ו 2008 מחודש נוחות נסיעה
צילום: אוהד אלגוב

אני מאוד אוהב את ההגה הקטן, גם אם הוא לא ממש עגול, תוצאה של קיטום בחלק התחתון והעליון, הראשון כדי שיהיה קל להיכנס, העליון כדי שלא יסתיר את לוח המחוונים. בפיג'ו טוענים שכך עדיף וכך הכי נוח, אני טוען שהם טועים – ולראיה: עברו הרבה שנים מאז שהם התחילו עם זה, והם היחידים שסבורים כך. בכל מקרה, גלגל ההגה הקטן זה אושר, ובמהירות של מעל 60 קמ"ש הוא כבר מקבל משקל ראוי שרק מתגבר ככל שהמהירות עולה, ולכך מצטרף מרכוז טוב. ולא פחות חשוב: ההגה הוא מיוצרי החיוך בנהיגה שכזאת. הבלמים מוצלחים פחות.

גם בנהיגת שבילים כיול המתלים מוצלח. פעולת הבולמים מונעת צלילת חרטום, והדבר נוסך ביטחון ומוסיף ליכולת בנסיעה מעבר לאספלט. זה עדיין רכב פנאי קטן עם הנעה קדמית, ועדיין.

פיג'ו 2008 מחודש שבילים
צילום: אוהד אלגוב
 

איכותי ויקר. ראוי

גם לאחר ארבע שנים, פיג'ו 2008 מתייצב בחלק העליון של הסגמנט, כשהוא מציב חבילה מאוזנת ומכובדת. העיצוב מרהיב כמקודם וקצת יותר, סביבת הנהג מכובדת והאבזור ראוי כמו-גם מפרט הבטיחות, המרחב מאחור טוב ותא המטען יעיל, הביצועים טובים, נוחות ואיכות הנסיעה משובחות. מנגד, הכניסה והיציאה אינן מתעלות, המרחב מלפנים לא מאוד נרחב, ומאחור חסרים פתחי מיזוג.

לא מפתיע לכן, גם, כי דגם זה היה 'אוטו השנה של ישראל 2021' ובנוסף הוא גם 'רכב הפנאי הקטן הנבחר מזה שלוש שנים ברציפות. 

פיג'ו 2008 מחודש מבחן
צילום: אוהד אלגוב

פיג'ו 2008 ברמת האבזור 'GT' מוצע ב-159,000 שקלים – וזה לא מעט, זה אפילו הרבה. 

מנגד, ולאחר עליית המחירים בכל הסגמנטים, מחיר זה קרוב לזה של משפחתית רגילה, מה שעושה את מחירו של רכב הפנאי הקטן המרשים בהופעתו ומשובח בהתנהלותו לסביר ביחס. ויש עוד: אם תוותרו על החישוקים הגדולים יותר, גג השמש (וגם משטח הטעינה), תחסכו 10,000 שקלים עם קנייתו 2008 ברמת האבזור 'אלור' ותקבלו רכב המציע גם נוחות נסיעה טובה אפילו יותר. ו-149,000 שקלים, היום, עושים את הסיפור הזה לשונה בהחלט.

פיג'ו 2008 מחודש מחירים
צילום: אוהד אלגוב