מבחן דרכים, ממצה וארוך ככל שיהיה, אינו מחליף חיים שגרתיים עם הרכב, כאלה המבוססים על כניסה יום-יומית אליו ונהיגה בו במהלך היום, כחלק מהשגרה. אז חודש ראשון עבר (דיווח ראשון), מעל 3000 קילומטרים של נהיגה לאורכה ולרוחבה של הארץ. משרדי אוטו שבפתח תקוה, העיירה הציורית חדרה, מחוז בית שמש כדרך קבע, ראשון לציון, הגליל התחתון והעליון. בקיצור, נהגנו. עם הנהיגה הגענו לתובנות נוספות, מצאנו גם פתרונות לבעיות. הפעם על הפרק – הנדסת אנוש.

הנדסת האנוש של MG 4 סבירה לגמרי. זהו אמנם רכב חשמלי מודרני, אך לא כזה שמנסה להפגין את הקדמה באופן מוגזם ובעיקר מנותק מדרך הנהיגה כמו שלא מעט מכוניות חשמליות חוטאות בזה. 

בכל אופן, סביבת הנהג שברכב מעט אנמית בעיצובה, הגוונים כהים וזו אינה כוללת צג מולטימדיה גדול ממש שישנה את זה.

MG 4 – מבחן ארוך טווח (דיווח שני)
צילום: איתמר רותם

בקרת אקלים. כאן מכוונים את בקרת האקלים דרך המסך המרכזי, אבל כיוון זרימת האוויר נעשה ידנית, בצורה רגילה, אשכרה מכוון את פתחי המיזוג. וזה נהדר. זה הרבה פחות מסורבל והרבה יותר מיידי מאשר כיוון הזרימה דרך תפריט ייעודי בתוך המסך – סידור מעצבן כשחם בחוץ וכל שרוצים זה רק משב של אוויר קר שיצנן את הפרצוף.

אמנם אין מערך פקדים נפרד לבקרת האקלים, והשליטה בה כמו ברוב הדגמים לאחרונה נעשית דרך הצג, אבל זה מטריד פחות כאשר מגלים שניתן לייצר קיצור דרך מאחד המתגים שעל גלגל ההגה; לחיצה עליו פותחת חלון קטן במרכז הצג ובה מוצגים עוצמות המיזוג בצדדים והטמפרטורה בחלק העליון והתחתון – וניתן לשלוט בכל אלה דרך אותו מתג הפועל כג'ויסטיק. זה מושלם. זה הכי פשוט בעולם וזה מסוג הדברים שממש מתבקשים, וגם לא ברור מדוע אחרים לא עשו סידור זה לתקני. תוך שניות, מבלי להזיז את היד אפילו, מסדרים משנים טמפרטורה או את עוצמת המיזוג. 

ויש כוכבית – זה נוח רק לנהג.

MG 4 – מבחן ארוך טווח (דיווח שני)
צילום: איתמר רותם

רדיו. החלפה בין תחנות רדיו לא מבוצעת דרך אלו שהוגדרו כמועדפות. אני לפחות לא הצלחתי לדפדף רק במועדפות דרך הכפתור הייעודי שבגלגל ההגה. וזה מעצבן. לא חושב שזה נכון לרוץ עם אותו ג'ויסטיק מספר פעמים עד שאנחת סופסוף על התחנה שרציתי. זה לא נוח, זה מעייף, זה מתסכל ובעיקר גורם להוריד את העיניים מהכביש.

אמה-מה, יש כפתור על גלגל ההגה ובו וזה מפעיל את מערכת הפקודה הקולית. אז הפקודות הקוליות ברכב די מוגבלות, ולמשל אינן כוללות פתיחת חלונות, למשל. אבל להחליף תחנות ברדיו? זה מבוצע בכל כך קלות, ואני גם תוהה איך היא מבינה את האנגלית-המזרח-תיכונית-שלי בצורה כל כך טובה. בקיצור, להחליף תחנות, הפך להיות דבר ממש קל.

ויש כוכבית – היא לא מגיבה כשאומרים לה תודה. אולי היא מהנהנת?

MG 4 – מבחן ארוך טווח (דיווח שני)
צילום: איתמר רותם

צימוד לאפל ולאנדרואיד. יש צימוד שזה כבר נחמד ברכב שמגיע מסין. אם כי הוא מתנתק מדי פעם. חשדתי בכבל עצמו, שהיה חדש, כך שהחלפתי אותו מספר פעמים בכבלים איכותיים אחרים, ועדיין זה מתנתק. חיבור מחדש פותר את זה, אבל זה סתם מעצבן. מה גם שהיום אנחנו מצפים לצימוד אלחוטי, שיהיה ואמור לפתור את עניין ההתנתקות.

מערכות בטיחות מתקדמות. ל-MG 4 מערכות בטיחות מתקדמות רבות שעובדות מצוין. ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי שלא כושל בהבנת התנועה מולו, כמו גם מצלמות היקפיות שפועלות בכל איתות המבוצע במהירות איטית ויש גם אפשרות לקיצור דרך, דרך כפתור בגלגל ההגה, ממש כמו עם המיזוג. בכל אופן, המצלמות לא כאלה איכותיות, וזיהוי התמרורים לא תמיד פוגע, אם כי ביחס לכלי הרכב האחרים שמוצאם מסין ואותם בחנתי, כאן הוא נמצא בקבוצה שפחות פישלה. למעט זה, תיקון ההיגוי אגרסיבי יחסית; אני לא אוהב את הפונקציה הזאת ולרוב אני מבטל אותה. עשר פעולות בדיוק נדרשות כדי לבטל את תיקון ההיגוי ולחזור למסך המלא, כאשר נמצאים, למשל, בניווט של גוגל. זה הרבה יותר מדי פעולות.

יש כוכבית – כיבוי מערכות הבטיחות תופס רק לגבי אותה נסיעה; לאחר התנעה מחדש, כולן פעילות שוב.

MG 4 – מבחן ארוך טווח (דיווח שני)
צילום: איתמר רותם

תחילת נהיגה. אין צורך בכפתור הנעה, המפתח נשאר בכיס ופשוט מסובבים את בורר ההילוכים למצב נסיעה. זה נוח, עושה את תחילת הנהיגה לזריזה ולנוחה. זה לא חדש או ייחודי, אבל נחמד שלא צריך ללחוץ על כפתור הנעה שלא באמת מניע. שדה הראייה לפנים ממש טוב, בזכות דשבורד נמוך ורווח ראוי בין הקורות הקדמיות למראות הצד ואז אני מרגיש ממש בבית.

ויש כוכבית – הבורר לא רגיש מספיק ולעיתים צריך להעביר ל-D פעמיים או שלוש. 

ענייני צריכה. במהלך בחודש המלא הראשון שלנו, חודש יוני, נסענו 2963 ק"מ, לסך כללי של 4523 ק"מ וטענו 7.12 סוללות מלאות לצריכה כוללת של 548 קוט"ש, כך שממוצע הצריכה עמד על 5.4 ק"מ/קוט"ש. בחישוב זריז טווח הנסיעה הממוצע עמד על 412 קילומטרים לסוללה מלאה בממוצע.

יש לציין כי ה-MG 4 שלנו לא ננהגה במצב רגוע למטרת שמירה על סוללה והחליפה מספר נהגים, חלקם עם רגל כבדה יותר על דוושת התאוצה. 

נסועה כוללת – 4523 ק"מ
נסועה החודש – 2963 ק"מ
סך צריכה – 548 קוט"ש
צריכה ממוצעת – 5.4 ק"מ/קוט"ש
סך מילוי סוללה – 7.12 פעמים 
ממוצע טווח – 412 ק"מ (סוללה מלאה)